۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۸۰۰۴
در دیدار سردار جلالی و وزیر نفت مطرح شد
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور از لزوم بازنگری در اعمال نقش حاکمیتی پدافند غیرعامل در صنعت نفت خبر داد و اظهار داشت: خلاء مرکز نظام ایمنی شیمیایی به طور جدی محسوس است.
به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با جواد اوجی، وزیر نفت، دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تبیین ظهور مخاطرات و تهدیدات نوین به ویژه در صنعت، نفت، گاز و انرژی به تشریح آسیب پذیری و مخاطرات این صنعت پرداخت. 

ضرورت راه اندازی مرکز نظام ایمنی شیمیایی

سردار جلالی همچنین با اشاره به لزوم توجه به اقدامات پیش گیرانه شیمیایی و وجود برخی از کاستی ها در این زمینه تصریح کرد: با راه اندازی یک مرکز ایمنی شیمیایی واحد در صنعت نفت می‌توان ضوابط و پروتکل ها در موضوع شیمیایی صنعت نفت را تدوین و اجرایی نمود.

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در لایه فنی و مهندسی

وی با اشاره به طرح های توسعه‌ای در صنعت نفت خواستار رعایت الزامات پدافند غیرعامل در لایه فنی مهندسی جهت دستیابی به مصون سازی و کاهش آسیب پذیری ها در ذات طراحی ها شد.

ضرورت بازنگری در اعمال نقش حاکمیتی پدافند غیرعامل در صنعت نفت

سردار جلالی همچنین با بیان اینکه در برخی زیرساخت های واگذار شده به بخش خصوصی و یا در حال ساخت توسط بخش خصوصی نسبت به رعایت الزامات پدافند غیرعامل کم توجهی شده و این امر زمینه افزایش آسیب پذیری برای این بخش از زیرساخت‌های حیاتی کشور را فراهم می‌کند، خواستار تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم جهت تعیین نقش حاکمیتی برای رعایت الزامات پدافند غیرعامل در بخش خصوصی گردید.

انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت

سردار جلالی در این دیدار با تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت با توجه به نوع کارکرد و فرآیندهای آن به سازماندهی و تقویت ساختار پدافند غیرعامل صنعت نفت جهت دستیابی به مصون سازی و کاهش آسیب پذیری ها تاکید و خواستار انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت با هدف اتخاذ سیاست های واحد در این موضوع پدافند غیرعامل گردید. 

اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت

در ادامه جلسه جواد اوجی وزیر نفت نیز ضمن تقدیر از اقدامات و همراهی‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، بر اهمیت پدافند غیرعامل در صنعت نفت تاکید کرد و خواستار همکاری و کمک این سازمان در بخش‌های مختلف صنعت نفت شد.

وی همچین بر ضرورت تصویب قوانین به منظور اعمال نقش حاکمیتی برای شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی جهت رعایت الزامات پدافند غیرعامل تاکید کرد. 

وزیر نفت همچنین حمایت از سرمایه گذاری در صنعت نفت از طریق نوسازی و بازسازی تجهیزات، حفظ نگه داشت تولید و افزایش تولید در جهت پایداری و تداوم خدمات رسانی را ضروری دانست.

اهمیت تامین سوخت نیروگاه های تولید برق و درخواست کمک در جهت رفع چالش های آن نیز از دیگر مواردی بود که اوجی بر لزوم همکاری سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین خواستار کمک سازمان پدافند غیرعامل در زمینه سازماندهی ساختار پدافند غیرعامل در صنعت نفت شد و بر انتصاب فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل در مناطق تجمیعی صنعت نفت تاکید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر