۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۶۷۸۰۵
سمینار تهدیدات و آسیب‌پذیری صنایع شیمیایی با رویکرد صنایع نفت و گاز از منظر پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت پالایش نفت تبریز و با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فرماندهی پدافند غیرعامل منطقه کوجوار برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، امیرحسین علمشاهی، مدیر HSEQ شرکت پالایش نفت تبریز با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست‌‍‌ها و اهداف کلی پدافند غیرعامل در شرکت پالایش نفت تبریز در دو محور کاهش آسیب‌پذیری فرآیندی و غیرفرآیندی و حصول اطمینان از مدیریت شرایط اضطراری با برگزاری مانورهای دورمیزی و میدانی متمرکز است.

وی ادامه داد: انجام مطالعات اطمینان‌سنجی و بازنگری نقاط تجمع امن و مسیرهای فرار ایمن در شرایط اضطراری، تقویت ناوگان آتش‌نشانی، راه‌اندازی سامانه‌های اعلان نشت و حریق و شناسایی و ارزیابی ریسک واحدهای فرآیندی را بخشی از برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام این شرکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: نصب سامانه اعلان نشت گاز در واحدهای فرآیندی، اقدام در خصوص ایستگاه دوم آتش‌نشانی، به‌سازی و مقاوم‌سازی اتاقک کلرزنی، پیاده‌سازی سیستم واکنش در شرایط اضطراری و شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک واحدهای فرآیندی، یوتیلیتی و مخازن در راستای جاری‌سازی نمونه‌ای از اقدامات کلان آتی پالایشگاه هستند.

دکتر مجید علی‌زاده، مدیر ارشد گروه کاسپین، عضو انجمن ایمنی آمریکا، کانادا و انگلستان سخنران اصلی این سمینار بود و مدعوین آن نیز از مدیریت پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی و مسئولین صنایع تحت پوشش حوزه فرماندهی مسئولین پدافند غیرعامل حوزه کوجوار بودند.

گفتنی است؛ واژه‌شناسی پدافند غیر عامل، قوانین و استاندارد، انواع مخاطرات و آسیب‌پذیری خطرات، روش THIRA و برنامه ریکاوری حوادث از محورهای اصلی این سمینار بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر