۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۷۷۷۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم جنگ هیبریدی را رویکرد تازه استکبار در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات استان در قالب همایش اقتدار بسیج با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در دانشگاه این شهر برگزار شد.

مهندس متقیان در این همایش با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی به بزرگترین دشمن برای استکبار تبدیل شده است، عنوان کرد: امام علی علیه السلام در نامه به مردم مصر دو فراز کلیدی دارد اول اینکه نیروی مسلح همیشه بیدار و هوشیار باشند و دیگر اینکه اگر شما خواب باشید دشمن خواب نیست. لذا خسارت‌ها به مملکت بخاطر غفلت برخی مسئولین بوده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ سخت را پشت سرگذاشته‌ایم، ادامه داد: مدیران ارشد ما جنگ سخت را به خوبی آموختند و امروز در این زمینه به بازدارندگی رسیده‌ایم. جنگ نیمه سخت را نیز پشت سرگذاشته‌ایم و امروز به حوزه جنگ نرم و فراتر از آن جنگ نوین وارد شده‌ایم.

متقیان افزود: جنگ‌های نوین که به جنگ هیبریدی و ترکیبی نیز معروف است مولفه‌هایی دارد که هم زمان بر یک کشور وارد می شود که اگر مقاومت در همه این حوزه‌ها نباشد هزینه بالایی در پی دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در ادامه به نمونه‌ها و مصادیقی از جنگ هیبریدی دشمن بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: ایران بیشترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم ها را در دنیا متحمل شده است. فعالیت کانال‌های متعددی ماهواره‌ای بر علیه ایران، حملات سایبری علیه زیرساختهای حیاتی و فتنه انگیزی و ... همه مصادیق جنگ نوین و ترکیبی دشمن با ایران است.

گفتنی است در این همایش که از سوی سازمان بسیج کارمندی استان قم برگزار شد، حجج الاسلام اکبری و عظیمی نمایندگان ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام و بسیج اقشار استان به ایراد سخنرانی پرداختند و حاج صادق آهنگران با مرثیه سرایی یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی را گرامی داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر