۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۷۷۶۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پایش وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زیست‌گاه‌های مهاجرپذیر در حال اجرا است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید میدانی از تالاب سد میل مغان در شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: پایش وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر توسط گشت‌های تخصصی محیط زیست از شهریورماه امسال در زیستگاه‌های مهاجرپذیر استان اردبیل در حال اجرا است.

وی افزود: هدف از این پایش، توجه به حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر در زیستگاه‌ها و عرصه‌های آبی استان و شناسایی به‌موقع کانون‌های بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر است تا مهار و کنترل این بیماری آسان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: تالاب‌های استان از جمله تالاب سد میل مغان و حاشیه رودخانه مرزی ارس با توجه به دستورالعمل‌های موجود به‌طور مستمر و شبانه روزی توسط کارشناسان و محیط‌بانان پایش می‌شود و تاکنون هیچ موردی از تلفات پرندگان در تالاب‌های استان اردبیل مشاهده نشده است.

شهند گفت: با توجه به این‌که هر سال با فرا رسیدن فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌ها، آبگیرها و سایر زیستگاه‌های استان اردبیل، احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد، پایش و کنترل تالاب‌ها به‌عنوان یکی از کانون‌های شیوع این بیماری اهمیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر