۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۷۶۶۶
رئیس HSE و دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در راستای ارزیابی طرح توانمندسازی و ارتقای سطح آمادگی منطقه در حوزه پدافند غیرعامل، تمرین سراسری مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، مهرزاد غیبی اظهارداشت: این تمرین به منظور مقابله با رویدادهای فرآیندی و حوادث ناشی از تهدید بر پایه طرح‌های پیش از حادثه (PIP)در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شد.

فرمانده حادثه منطقه با تایید بر نقش مدیر ارشد شرایط اضطراری در حوزه پدافند غیرعامل اظهارداشت: برگزاری این تمرین یک فرصت مناسب برای ارتقاء جایگاه HSE در مجتمع های و واحدهای پتروشیمی است.

وی یکی از اهداف برگزاری این تمرین را افزایش میزان آمادگی در راستای پشتیبانی عملیاتی از فرمانده حادثه در شرکت‌های حادثه دیده عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تلاش شد با انجام این تمرین هماهنگی بین فرماندهی در سطوح مختلف اضطرار و چگونگی مدیریت شرایط اضطرای در حوادث متعدد، خصوصا در زمان  تهدید در منطقه مورد ارزیابی قرار گیرد.

دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح‌کرد: برنامه این تمرین با گستردگی سطح عملیات همچنین فرماندهی متمرکز سطح ۲ به عنوان پشتیبانی عملیات در شرکت‌های حادثه دیده و متفاوت از برنامه های سال های گذشته طراحی شده است.

غیبی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته و بعد از حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اقدامات کاربردی متعددی برای استقرار سامانه فرماندهی حادثه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: نتیجه استقرار این سامانه، هم افزایی و تقویت توان علمی و لجستیکی منطقه به همراه تجربه اندوزی حوادث گذشته است.

به گفته دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، ارتقاء مدیریت شرایط اضطراری در این منطقه بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان بندر ماهشهر، شهر بندری امام خمینی (ره) قرار دارد.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد شده است.

از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه از طریق بندر امام خمینی (ره) و از آبراه خور موسی به آبهای آزاد بین المللی و ازطریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

این منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان، همانند یک پایگاه استراتژیک و تاثیرگذار در مناطق نفت و گازخیز ایران عمل کرده و دستیابی به منابع نفت و گاز مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش تسهیل می نماید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر