۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۱۷
وقوع انفجار در یکی از مخازن گاز در محوطه بزرگترین پالایشگاه اندونزی، علاوه بر ایجاد حریق گسترده، باعث تخلیه ساکنان مناطق اطراف آن شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی عصر شنبه از وقوع آتش‌سوزی گسترده در بزرگترین پالایشگاه نفت در اندونزی خبر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این‌باره گزارش داد که آتش سوزی در پالایشگاه نفت در جزیره جاوه، باعث تخلیه حداقل ۸۰ نفر از ساکنان مناطق اطراف شد.

بزرگترین پالایشگاه نفت اندونزی که متعلق به شرکت ملی پرتامینا و در جزیره جاوه واقع است، حوالی ساعت ۷:۲۰ عصر (به وقت محلی) دچار آتش‌سوزی شد.

بر اساس این گزارش،  منشأ این آتش‌سوزی، وقوع انفجار در یکی از ۲۲۸مخزن گاز داخل محوطه پالایشگاه سیلاکپ بود. این پالایشگاه می تواند ۲۷۰۰۰۰ بشکه نفت در روز تولید کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ستون بزرگی از شعله‌های آتش و دود را نشان می‌دهد که از پالایشگاه سیلاکپ بلند می‌شود.

بر این اساس، این دومین بار در سال جاری است که تاسیسات نفتی سیلاکپ دچار آتش‌سوزی می‌شود. پیش از این حریق دیگری در ماه ژوئن گزارش شده بود.

همچنین این دومین پالایشگاه نفت متعلق به شرکت پرتامینا است که در سال جاری گرفتار حریق شده است. در ماه مارس، تأسیسات نفتی در بالونگان واقع در غرب جزیره جاوه، نیز در طول شب دچار انفجار شد و شش نفر را مجروح کرد. نزدیک به ۱۰۰۰ ساکن پس از آن آتش‌سوزی تخلیه شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر