۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۲۷
هرمزگان در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند شیمیایی با مشارکت شرکت‌های مستقر در بندر و صنایع غرب استان در یکی از پایانه‌های کانتینری بندرشهید رجایی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، اولین رزمایش پدافند شیمیایی امروز دوشنبه دهم آبان ماه به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل با رویکرد افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری تاسیسات، تجهیزات و مراکز حیاتی و حساس در بندرشهید رجایی برگزار گردید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با اشاره به وظایف و کارکردهای پدافند غیرعامل گفت: مصون‌سازی و تداوم فعالیت‌های ضروری از کارکردهای ویژه پدافندغیرعامل به شمار می‌رود.

 "محسن زینلی تختی" ادامه داد: امروزه با توجه به سرعت پیشرفت‌های تجهیزاتی در حوزه حملات سایبری ما نیز باید سرعت خود را در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر کرده و یکی از ابزار آن نیز تداوم رزمایش‌ها به ویژه در بنادر، مراکز حساس و صنایع بزرگ است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این رزمایش اظهارداشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات،همواره مدنظر مجموعه بندرشهید رجایی بوده است.

 محمود صابری، هدف از برگزاری این مانور را مصونیت‌بخشی، امن‌سازی، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی و پاسخ پدافندی به حوادث و مخاطرات شیمیایی عنوان کرد.

وی، حفاظت از سرمایه انسانی و محیط زیست در برابر تهدیدهای شیمیایی را بخش دیگری از اهداف این رزمایش برشمرد.

این مقام مسوول با اشاره به شعار سال( پدافند غیرعامل، ایران پایدار)، گفت: با فرهنگ‌سازی و شناخت پدافند غیرعامل و مشارکت جامعه دریایی و بندری و آشنایی با اصول و اهداف پدافند غیرعامل می‏ توان هرگونه تهدید، خطرات احتمالی و پیامدهای آنها را در حوزه‌های بندری و دریایی کاهش داد.

در ادامه، هوشنگ محمدرضایی ، رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح اهداف و سناریو از پیش طراحی شده این رزمایش پرداخت.

گفتنی است، هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافندغیرعامل(Passive Defense)خوانده می شود. در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. درحالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری داشته باشند.

هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ (هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه) با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر