۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۱۱۳
گروهی از کارکنان گوگل و آمازون که هویت آنها فاش نشده از مدیران عامل این دو شرکت خواستند تا اجرای طرح رایانش ابری نیمبوس را متوقف کرده و دیگر با صهیونیست‌ها همکاری نکنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، این افراد همچنین خواستار توقف همه همکاری‌های شرکت‌های متبوع خود با ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند.

بر اساس نامه سرگشاده این افراد که در روزنامه گاردین چاپ شده، رژیم صهیونیستی یک نظام نژادپرست بوده و فلسطینیان را بی دلیل به قتل می‌رساند و لذا همکاری با دولت و ارتش این رژیم باید متوقف شود. طرح نیمبوس با هدف ارائه خدمات رایانش ابری به صهیونیست‌ها اجرا می‌شود تا ارتش این رژیم سرورهای محلی کلود خود را برای ذخیره سازی داده‌های مختلف و جاسوسی از فلسطینیان راه اندازی کند.

نویسندگان در بخشی از این نامه نوشته‌اند: کارفرمایان ما قراردادی را با عنوان طرح نیمبوس امضا کرده‌اند تا فناوری خطرناکی را به ارتش و دولت رژیم صهیونیستی بفروشند. فناوری که قرارداد آن امضا شده، آوارگی و تبعیض نظام مند ارتش و دولت را بر علیه فلسطینیان به شکلی بی‌رحمانه تر و مرگبارتر ممکن می‌کند.

اجرای این طرح مستلزم سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری است و امضاءکنندگان این نامه که خود را داری سوابق متنوع توصیف کرده‌اند، افزوده‌اند: فناوری که ما ایجاد می‌کنیم باید در خدمت ارتقای مردم در همه جا باشد. ما به عنوان کارکنان این شرکت‌ها از نظر اخلاقی موظف هستیم علیه نقض این ارزش‌های اساسی صحبت کنیم.

بیش از ۹۰ تن از کارکنان گوگل و بیش از ۳۰۰ کارمند آمازون این نامه را امضا کرده و افزوده‌اند از بیم انتقام‌گیری و تلافی ترجیح می‌دهند هویت آنها فاش نشود. در این نامه تصریح شده اجرای طرح نیمبوس موجب کنترل بیشتر فلسطینیان و جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات از آنها شده و گسترش شهرک سازی غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی را تسهیل می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر