۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۸۷
از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، لطف الله سیاهکلی اظهار داشت: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه ۱۸ مهرماه، این کمیسیون مشترک وارد فاز عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشترک مشخص شدند، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای بررسی ابعاد این طرح در روز یکشنبه هفته آینده ۲۵ مهرماه ساعت ۱۶ تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی افزود: این جلسه با حضور حداکثر اعضا برگزار می‌شود و قرار است در خصوص روش کار، کلیات طرح و شیوه اقدام بحث و بررسی شود.

به گفته وی، پس از این جلسه نحوه مشارکت نخبگان و صاحبنظران در بررسی جزئیات طرح و نیز حضور رسانه‌ها در این کمیسیون مشخص خواهد شد.

به گزارش مهر، ظهر روز گذشته جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» در دفتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با حضور اعضای منتخب برگزار شد.

در این جلسه «رضا تقی‌پور» به عنوان رئیس کمیسیون، علی یزدی‌خواه نماینده تهران و حسن نوروزی نماینده رباط کریم به عنوان نواب اول و دوم رئیس، لطف‌الله سیاه کلی به عنوان سخنگوی کمیسیون و همچنین بیژن نوباوه و مهرداد ویس کرمی به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی تعیین شدند.

طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با هدف تنظیم گری و قانون گذاری خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کشور و به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است، پس از بررسی کارشناسی و اصلاح مواردی از آن، مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و برای بررسی نهایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، به تصویب رسید.

پس از آن نیز مقرر شد کمیسیون مشترکی با عنوان «کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» با عضویت حدود ۲۳ نفر از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های تخصصی مجلس در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه، بپردازد.

قرار است نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظرف مدت حدود ۵ ماه ابعاد این طرح را برای اجرای آزمایشی در کشور بررسی و تصویب کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر