۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۷۰۳۰
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هفته آینده قیمت شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش می‌یابد از توزیع و رفع مشکل کمبود مرغ و تخم‌مرغ در کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدجواد ساداتی نژاد ظهر امروز در حاشیه دیدار با روستائیان و عشایر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار و قیمت اقلام مربوط به حوزه کشاورزی و دامی اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه دولت و وزارت جهادکشاورزی ایجاد آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی است که در این راستا، شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها نسبت به توزیع مرغ و همچنین تخم مرغ در حوزه شهرهایی که براساس بررسی‌های صورت گرفته با کمبود روبرو هستند اقدام می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از مباحث در حال حاضر مربوط به تامین مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات است که از هفته آینده براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور و بنا به دستور رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی اقلام از روز شنبه کاهش 10درصدی قیمت در 3 محصول اصلی یعنی شیر، پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور نگاه ویژه و خاص به حوزه روستاها و عشایر و احیای جهادسازندگی برای رفع مسائل مناطق روستایی دارد بنابراین با جدیت مسائل و موضوعات این حوزه از سوی مسئولان دولتی درحال بررسی و پیگیری است.

تشکیل کمیته ویژه بررسی مشکلات عشایر مربوط به مسائل اراضی و مالکیتی عشایر

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مشکلات ارضای و مالکیتی عشایر گفت: بخشی از مشکلات عشایر مربوط به مسائل اراضی و مالکیتی است که بین منابع طبیعی و مستثنیات در روستاها به وجود آمده که هفته آینده کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل خواهد شد و یکشنبه گزارشی از این سفر را در هیئت دولت ارائه خواهم کرد.

وی بیان کرد: مردم می‌دانند که تولید در حوزه کشاورزی و دامداری کاری زمان‌بر است و هر تصمیمی تا رسیدن به نتیجه نهایی، نیاز به زمان دارد، در واقع بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های گذشته مربوط است ولی در کل تلاش داریم تا از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کرده و آرامش در بازار برقرار شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به سفر امروز به استان مرکزی گفت: در سفر امروز مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت، بخشی از این مسائل و مشکلات مربوط به حوزه‌های زیرساختی همچون مشکلات فرزندان دانش‌آموز عشایر و دسترسی به اینترنت، مشکلات بهسازی جاده‌های دسترسی عشایر و گازرسانی منطقه بود که مورد اشاره از سوی عشایر و روستائیان قرار گرفت.

وی افزود: البته مسئله گازرسانی یکی از مهمترین مطالبات چهارده منطقه عشایری زرندیه محسوب می‌شود که امروز هم در سخنان و گفت‌و‌گویی که با عشایر و روستائیان داشتیم به این مسئله تاکید داشتند.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: تامین نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی منطقه و کمبود نهاده در این منطقه از دیگر مطالبات عشایر است که به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد، همچنین موضوع دام مازاد نیز مطرح شد، که برای رفع این مشکل مصوبه ای که در سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد، در این منطقه به انتخاب عشایر اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین عشایر منطقه می‌توانند دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و یا در صورتی که علاقه دارند دام مولد را نگهداری کرده و به صورت امانی علوفه دریافت کرده و پس از پرواربندی با این شرکت تسویه حساب کنند.

وزیر جهادکشاورزی اضاقه کرد: پیگیری احداث 2 پایانه پسته و انار در استان مرکزی از گدشته انجام شده و این 2 پروژه با مشکلاتی در واگذاری، مالکیت و تسهیلات روبرو هستند که این موضوعات در کمیته ویژه بررسی خواهد شد تا بتوان با بهره برداری آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای پایانه‌ها بهره‌مند شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر