۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۸۷۶
سردار ساسانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت: تجربه دفاع مقدس تضمین کننده قدرت و شکوه انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همزمان گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین گواهی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار محسن ساسانی، جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان و کارکنان وظیفه این سازمان در سالن شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سردار محسن ساسانی در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: این شهدا با پایمردی، مقاومت، دلاورمردی و نثار خون خود به پای این انقلاب ریشه های آن را آبیاری کردند.

وی گفت: سالهای پس از انقلاب، در تاریخ ایران بسیار پرفروغ، پربار و حائز اهمیت است که درک عظمت این دوران برای همگان میسر نیست.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی همه ساختارهای حکومت قبل از هم گسیخته بود و ساختارهای انقلاب اسلامی هنوز به طور کامل شکل نگرفته بود که یک کشور همسایه با چراغ سبز و حمایت همه جانبه استکبار، تهاجم خود را علیه کشور عزیزمان آغاز کرد.
وی افزود: چنین جنگی در چنین محدوده جغرافیایی و ابعاد بزرگ درگیری بین دو کشور و حمایت جهانی از کشور مهاجم، کم سابقه است. اگر از این زاویه دفاع مقدس را مورد تحلیل قرار دهیم بیش از هر چیز به عظمت دفاع مقدس پی خواهیم برد که وصف آن در هیچ گزارش، مستند و کتابی قابل بیان نیست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور یک دوران پر افتخار

سردار ساسانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در هفته آغازین مهرماه را در درجه اول اهدای احترام به همه ایثارگران و جانبازان و شهدای آن دوران درخشان دانست و خاطرنشان کرد: نکوداشت این دوران به ما یادآوری خواهد کرد که ما چه دورانی را پشت سر گذاشتیم و چه کسانی با چه زحمات و جان فشانی هایی این انقلاب را با خون خود آبیاری کردند تا امروز این درخت تناور انقلاب اسلامی  به دست ما رسیده است. ما هم وظیفه داریم با استعانت از خداوند متعال این انقلاب را همراه با موفقیت های بیشتر به دست آیندگان بسپاریم.
وی گفت: اگر به دوران پس از انقلاب اسلامی نگاه کنیم، خواهیم دید که در حوزه‌های مختلف همچون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی به پیشرفت های شگرفی دست یافته ایم.
شعائر دوران دفاع مقدس برگرفته از شور و شعور انقلابی بود
سردار ساسانی وحدت و یکپارچگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس را یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار برای تحقق پیروزی در برابر دشمن بر شمرد و افزود: باید به ویژگی‌ها و شعائر دوران دفاع مقدس که برگرفته از یک شور و شعور انقلابی بود توجه بیشتری شود و ارزشهایی مانند ایثار، از خودگذشتگی، ایستادگی در برابر دشمن و ... در جامعه گسترش یابد.
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: همه کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند و در هر سطحی مشارکت داشته اند، همگی به نوعی در این پیروزی و ثبت این برگ نورانی و زرین در تاریخ کشورمان سهیم هستند.

الگوهای دفاع مقدس برای نسل جوان بازتعریف شود

سردار ساسانی هدف از گرامیداشت روز «سرباز» را پرداختن به ایثارگری‌ها و ارزشهای حاکم در دوران دفاع مقدس و ویژگی های منحصر به فرد آن دوران دانست تا بازتعریف شده و الگویی برای نسل جوان قرار گیرد.
این مقام نظامی تصریح کرد: توصیه بنده به عنوان یک برادر بزرگتر به شما سربازان عزیز این است که برای اینکه بتوانید تحلیل و قضاوت درستی از شرایط فعالی کشور عزیزمان داشته باشید حتما تاریخ این سرزمین کشور و تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مطالعه کنید.
بازدید از مناطق جنگی و آشنایی با تاریخ جنگ و مناطق جنگی با هدف درک عظمت رشادت ها رزمندگان دفاع مقدس یکی دیگر از توصیه های سردار ساسانی به سربازان بود.
سردار ساسانی در ادامه به جایگاه عظیم خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و افزود: باید قدردان این عزیزان باشیم. هر چقدر در برابر این عزیزان سر تعظیم فرود آوریم، کم است.

نقش سربازان در دوران دفاع مقدس

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده اشاره کرد و افزود: سربازان در همه عرصه های دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و شهدای سرباز گواه این ادعا هستند.

سردار ساسانی به نقش سربازان در دوران فعلی اشاره کرد و افزود: امروز هم باید سربازان ما، ملاک‌ها و معیارهای دوران دفاع مقدس را راهنمای خود قرار دهند.

وی افزود: هدف از برگزاری این گرامیداشت ها این است که ویژگی‌ها و خصوصیات دفاع مقدس که در همه رزمندگان دفاع مقدس اعم از سرباز، افسر، پاسدار و بسیجی وجود داشت، به عنوان راهنمایی پیش روی ما قرار گیرد. ما باید تلاش کنیم که آن خصوصیت‌ها و ویژگی‌ها را در خودمان تقویت کنیم و مورد عمل قرار دهیم تا موفقیت‌های آن دوران مجدد با صلابت و قدرت بیشتر حاصل شده و تضمین کننده قدرت، شکوه و عظمت انقلاب اسلامی ایران باشد.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح  نیز دیگر سخنران این مراسم بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس  و تسلیت اربعین حسینی با اشاره به حدیث « یا اَباذَرٍّ، اِغْتَنِمْ خَمْساً قَبْلَ خَمْس، شَبابَكَ، قَبْلَ هِرَمِكَ وَصِحَتَكَ قَبْلَ سُقْمِكَ وَ غِناكَ قَبْلَ فَقْرِكَ وَ فَراغَكَ قَبْلَ شُغْلِكَ وَ حیوتَكَ قَبْلَ مَوْتِكَ» از پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد (ص) به بیان اهمیت استفاده از فرصت طلایی دوران جوانى پرداخت.

وی با بیان اهمیت نماز اول وقت گفت: علمای ما به جوانان توصیه می‌کنند نماز را در اول وقت به جا آورند. اگر توانستید، به جماعت بخوانید و اگر هم نشد، همان اول وقت بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه در کلام ائمه اطهار همین بس که فضیلت زیارت عاشورا را خدا ضمانت کرده است جوانان به خواندن این زیارت نامه توصیه و تصریح کرد: زیارت عاشورا وقتی با رعایت شرایط آن و خلوص نیت خوانده شود، فضیلت‌های بسیاری دارد که خداوند متعال آن را برای بندگانش ضمانت فرموده است. در ادامه این مراسم از 9 سرباز نمونه با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

در پایان این مراسم مسئولین وکارکنان وظیفه سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در مقبره شهدای گمنام تدفین شده در بوستان مجیدیه با اهدای گل و قرائت فاتحه تجدید میثاق کردند.وی با بیان اینکه در دعاهای ائمه معصومین(ع) سفارش شده است که انسان باید از خدا بخواهد که هرآنچه از نیکی‌ها به او عطا شده حفظ شود که یکی از این نیکی‌ها دینداری و عاقبت به خیری است، توضیح داد: یکی ازعوامل بسیار مهم عاقبت به خیری احترام به والدین است به طوری که در قرآن کریم بالاترین عمل پس از بندگی خداوند احسان به والدین است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر