۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۵۷۵۱
سفارت روسیه در واشنگتن درباره طرح آمریکا برای استقرار موشکهای فراصوت در کشورهای اروپایی هشدار داد و آن را عامل درگیری‌های ناخواسته احتمالی خواند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن روز سه‌شنبه درباره طرح آمریکا برای استقرار موشک‌های فراصوت در اروپا هشدار داد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، سفارت مسکو گفته، ما باید به وزارت دفاع آمریکا یادآوری کنیم که استقرار هرگونه موشک‌های فراصوت در کشورهای اروپایی فوق‌العاده بی‌ثبات‌کننده است. 

سفارت مسکو در بیانیه خود که در حساب توئیتری خود منتشر کرده اضافه کرده است، مدت زمان کوتاه پرواز این موشک‌ها باعث می‌شود که روسیه زمان کمی برای تصمیم‌گیری داشته باشد و همین مساله احتمال درگیری‌های ناخواسته را افزایش خواهد داد. 

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون اخیرا در نشست خبری خود در واکنش به آزمایش موشک فراصوت روسیه از ناو «ادمیرال گروشکوف» گفته بود، موشک‌های جدید مافوق صورت روسیه به طور بالقوه می‌تواند بی‌ثبات‌کننده باشد چرا که می‌توانند کلاهک اتمی نیز حمل کند که خطر آن را افزایش می‌دهد. 

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از آزمایش موفق موشک فراصوت «زیرکان» از دریای سفید به سمت دریای بارنِتس خبر داد. سرعت این موشک هفت ماخ و برد آن بیش از ۳۵۰ کیلومتر برآورد شده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۹ از توسعه این موشک خبر داده و گفته بود که سرعت آن می‌تواند تا ۹ ماخ و برد آن نیز تا ۱۰۰۰ کیلومتر برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر