۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۵۴۵۶
فرمانده دانشگاه بقیةالله:
فرمانده دانشگاه بقیةالله گفت: رژیم بعثی عراق قبل از شروع جنگ علیه ایران، به سلاح‌های شیمیایی مجهز بود و این آمادگی را داشت که جنگی شیمیایی را به ایران تحمیل کند.
به گزارش پایداری ملی، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپاه پاسداران امروز در چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی بعد از جنگ‌جهانی دوم وظیفه داریم که از حق خود در قبال جنایات صورت گرفته علیه کشورمان دفاع کنیم.

وی افزود: قرن‌های متمادی است که از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده می‌شود و حتی در سال‌های اخیر به‌واسطه استفاده وسیع از سلاح‌های شیمیایی، کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی برای منع استفاده از این‌گونه سلاح‌ها تصویب شده، ولی این قوانین و کنوانسیون‌ها تاکنون هیچ‌گونه بازدارندگی نداشته است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) ادامه داد: قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد غربی‌ها دست صدام را برای جنایاتی که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی مرتکب شد، باز گذاشتند و این نشان می‌دهد کسانی که ظالم هستند از ستمگرانی، چون صدام حمایت می‌کردند؛ همچنین در صورت پی‌گیری موضوع از سوی مظلوم، غربی‌ها به عنوان عاملان اصلی جنایات صدام به گونه‌ای عمل می‌کنند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

ابوالقاسمی بیان اینکه در دنیا کسانی توانستند کرونا را کنترل کنند که شیوه نامه‌های غربی را رعایت نکردند، گفت: در مقابله با همه‌گیری کرونا کشور‌های شرقی توانستند مدیریت خود را به رخ غربی‌ها بکشند؛ زیرا کشور‌های غربی نتوانستند مدیریت خوبی در این رابطه اعمال کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مدعیان غربی در مواجهه با کرونا ۵۰۰ هزار کشته داشتند، ولی کشور‌های شرقی که جمعیت آن‌ها بیشتر از غربی‌ها هم هست، تعداد کشته‌های‌شان یک‌صدم بود.

وی سپس درباره وضع بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی رژیم بعثی عراق گفت: اینکه گفته می‌شود صدام مجبور بود از این سلاح‌ها استفاده کند، دروغ است؛ زیرا قبل از جنگ تحمیلی، عراق علیه مردم خود در کردستان از این سلاح‌ها استفاده کرده بود و اسناد آن هم موجود است و این نشان می‌دهد که صدام آمادگی این را داشت که جنگی شیمیایی را به ایران تحمیل کند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) خاطرنشان کرد: ۲۴۲ مورد حمله شیمیایی در دفاع مقدس توسط ارتش صدام علیه رزمندگان ما صورت گرفت و شش هزار بمب شیمیایی علیه نیرو‌های ایرانی استفاده شد؛ به‌عنوان مثال اشنویه در ساعت ۲ نیمه شب مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت و طی آن ۲ هزار نفر مصدوم شدند، اما با این حال هیچ عامل بازدارنده‌ای برای ممانعت از این‌گونه اقدامات صدام به‌وجود نیامد.

ابوالقاسمی ادامه داد: رژیم صدام توسط ده‌ها شرکت غربی برای تکمیل سلاح‌های شیمیایی مورد حمایت قرار می‌گرفت؛ کمک‌هایی که بدون آگاهی مسئولان این کشور‌ها و مجامع بین‌المللی میسر نمی‌شد؛ پس مسئولان این کشور‌ها در جنایات صدام شریک هستند؛ به عبارت دیگر، مدیران این شرکت‌ها را می‌توان هیتلر‌های این زمان دانست که در اروپا ساکن هستند.

وی با تأکید بر اینکه هر وقت در علوم پیشتازی کنیم، می‌توانیم مرجع باشیم، عنوان کرد: هویزه، کرخه، سومار، پیرانشهر، سردشت، شلمچه، دارخوین و اشنویه از مناطقی هستند که ارتش صدام در آنجا از گاز شیمیایی اعصاب استفاده کرد؛ البته حملات شیمیایی ارتش عراق شامل مراکز درمانی هم بود به نحوی که در دوران دفاع مقدس بیمارستان صحرایی فاطمه‌الزهرا (س) را هم مورد حمله شیمیایی قرار داد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) درباره هزینه‌های درمان یک فرد آسیب‌دیده ناشی از گاز‌های شیمیایی هم گفت: بیش از ۵۶۷ میلون تومان هزینه درمان هر فرد شیمیایی بوده است؛ البته این رقم مربوط به دوران دفاع مقدس است؛ یعنی چنانچه با معیار‌های امروزی بخواهیم بسنجیم، هزینه‌ها بسیار فراتر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر