۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۳۹۶
معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: براساس مطالعات انجام شده، بندر امام خمینی (ره) بندر پیشگام در اجرای طرح پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مسعود داریوندی، معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات قابل توجه این مجتمع بزرگ بندری در زمینه اجرای اصول پدافند غیرعامل براساس مطالعات و شناسایی تهدیدات، اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی نظیر جاده کمربندی و لایروبی آبراه خورموسی را ثمره این مطالعات عنوان کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ عمرانی در بندر امام خمینی (ره) اجرای این پروژه‌ها را ثمره مطالعات دامنه‌دار در حوزه پدافند غیرعامل در بنادر با هدف شناسایی، دفع تهدیدات و ارتقای مصونیت در برابر آن‌ها دانست و افزود: سازمان پدافند غیرعامل در عمل به وظایف خود برای شناسایی تهدیدات آشکار و پنهانی که متوجه مراکز اقتصادی می‌شود، انجام مطالعات و شناسایی آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده و نتایج را در قالب طرح‌های مختلف و الزامی به دستگاه‌های اجرایی کشور ارائه می‌کند.

داریوندی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل دریایی و نقش آن در اقتصاد ملی، برلزوم شناسایی آسیب‌پذیری این حوزه و ارتقای مصونیت در برابر تهدیدات تأکید کرد و تهدیدات الکترونیکی، سایبری و شیمیایی را از جمله تهدیدات بارز در این حوزه برشمرد.

وی ادامه داد: از آنجا که تهدیدات الکترونیک و شیمیایی از جمله تهدیدات بارز به شمار می‌روند و هر دو از اهمیت بسیاری برخوردارند، قرارگاه‌های اختصاصی برای هر دو در نظر گرفته شده تا در این خصوص برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم پیش‌بینی و انجام بپذیرد.

داریوندی رصد، پایش و شناسایی تهدیدات پنهان و ناشناخته که تاکنون از آن‌ها غفلت شده و در حین فعالیت‌های جاری با آن برخورد می‌شود، از وظایف سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: با شناسایی و انجام مطالعات مرتبط و ابلاغ طرح‌های مطالعاتی پدافندی در بنادر که بندرامام خمینی (ره) به عنوان بندر پایلوت شناخته می‌شود، در صدد رفع تهدیدات به مراکز حیاتی و اقتصادی کشور هستیم تا بتوانند به خدمات خود ادامه بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر