۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۱۹۹
به اعتقاد یک رسانه اسرائیلی گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در مورد پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هرچه که باشد بی شک مبین دروغ هایی است که موساد در مورد فعالیتش در ایران تا کنون به افکار عمومی ارائه کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، پایگاه «اسرائیل دیفنس» در گزارشی تحت عنوان : آنها تصورات غلطی را در مورد عملکرد موساد در ایران به خورد ما دادند، آورده است: گزارش اخیر  آژانس هیچ جای شک و تردیدی در رابطه با توانمندی‌های قابل توجه ایران در زمینه رسیدن به توانمندی هسته‌ای باقی نمی‌گذارد درحالیکه اسرائیل و تراوشات منسوب به موساد ادعا دارند که اقداماتی را علیه برنامه هسته‌ای ایران محقق و به انجام رسانده‌اند!  حال ما این جهش بزرگ هسته‌ای ایران را باور کنیم یا آن دروغ هایی که به خورد جامعه اسرائیل داده شد؟

بر اساس این گزارش، آنها می‌گویند در عملیات انجام گرفته در ایران ما اقدامات پیچیده تری نسبت به هدف قرار دادن راکتور هسته‌ای عراق که در اوایل دهه هشتاد به وقوع پیوست، انجام داده‌اند. اما باید در اینجا اعتراف کرد شرایط فعلی ایران هرگز شبیه به شرایط مراکز هسته‌ای عراقی یا سوریه نیست.

پروژه هسته‌ای ایران (به شکل هوشمندانه ای) از تمرکز زدایی دوری کرده است ما فقط در مورد دو مرکز غنی سازی اورانیوم آنها اطلاع داریم اما اطلاعات چندانی در مورد سایر موارد وجود ندارد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است : در شرایطی که ما سرگرم فروش ادعاهای غیر قابل باور خود در مورد اقدامات موفقیت آمیز در ایران بودیم، ایرانی‌ها در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود بودند.

این پایگاه عبری زبان سپس با تکرار ادعاهای واهی در رابطه با اهداف برنامه‌های هسته‌ای ایران به انفجار اخیر در نطنز هم اشاره کرده و می نویسد: به روایت اسرائیل که منسوب به نهاد اطلاعاتی ما (موساد) است نیمی از آبشارهای موجود در سایت نطنز از بین رفته‌اند ، خوب این اقدامی شگفت آور محسوب می‌شود ، شاید شما هم در این رابطه با ما هم نظر باشید.

این به آن معنی است که سانتریفیوژهای آی آر 1 های قدیمی را ما برایشان از بین برده‌ایم ، اما نصف دیگر آنها همچنان مشغول فعالیت هستند و موفق شدند از این طریق جهشی در غنی سازی از 20 درصد به 60 درصد داشته باشند.

علاوه بر آن ما این زمینه را هم برای ایران فراهم کردیم تا به جای سانتریفیوژهای قدیمی و کم سرعت آی آر 1 قدیمی نسخه‌های جدید و بسیار سریع تر آی ار 4 و آی آر  6 را جایگزین کنند تا وقت آنها برای غنی سازی کمتر تلف شود.

"عامی روهکس" نویسنده این یادداشت در نتیجه گیری خود می نویسد: گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ما را به یک نتیجه گیری سوق می‌دهد ، نتیجه گیری که به شدت مورد توجه جامعه اسرائیل هم قرار گرفته است.

در حالی که در اسرائیل بوی (متعفن) ادعاهای موفقیت موساد را در جشنواره‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای استشمام می‌کنند، در ایران به شکل پیوسته در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود هستند.

درست است که برخی از موفقیت‌های تاکتیکی هم به اسرائیل نسبت داده می‌شود اما ظاهرا همین موفقیت‌های (ظاهری) در فرایند کلی به نفع برنامه هسته‌ای ایران تمام شده است.

این نویسنده در پایان هم آورده است : از داده‌های موجود می‌توان به این نتیجه رسید که حتی ترور محسن فخری زاده پدر برنامه هسته‌ای ایران هم که به اسرائیل نسبت داده می‌شود نه تنها نتیجه‌ای برای اسرائیل در پی نداشته بلکه ایران را پویاتر از قبل هم کرده است و به جای آن که گام‌هایش را کُند کرده و از سرعتش بکاهد به برنامه هایش شتاب بیشتری بخشیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر