۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۱۸۲
یک وب سایت انگلیسی، واکسن تزریقی - استنشاقی رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را جزء هشت واکسن استنشاقی کووید- 19 در دنیا و پیشرو در شروع فاز دوم مطالعات بالینی معرفی کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، یک وبسایت انگلیسی که به صورت تخصصی درباره مطالعات بالینی فرآورده های بیولوژیک اطلاع رسانی می کند، در تازه‌ترین گزارش خود نوشت؛

از 96 کاندید واکسن Covid-19، هشت واکسن داخل بینی اسپری می شوند. از این تعداد، دو مرکز پیشرو بوده و در مطالعه بالینی فاز II قرار دارند. یکی از آنها در کشور چین و با مشارکت بنیاد سِپی و مورد دیگر توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی در ایران در حال ساخت است. واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کرونا ویروس با نام Razi Cov Pars در سه دوز تجویز می‌شود. دو دوز اول تزریقی است و دوز سوم از طریق اسپری بینی استنشاق می‌شود.

در این گزارش همچنین به سخنان دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه رازی درباره مهمترین دلیل شیوع Covid-19 که خبرگزاری ایران پرس آن را منتشر کرده، اشاره شده است: «گروهی از افراد آلوده که حامل ویروس بودند و هیچ علائمی از بیماری نشان نمی‌دادند منجر به انتشار گسترده ویروس شدند. بنابراین لازم است به نحوی سیستم تنفسی محافظت شود. دوز استنشاقی دو هفته پس از تجویز، ایمونوگلوبولین IgA)A) دستگاه تنفسی فوقانی فعال می‌کند و انتظار می‌رود انتقال ویروس را به حداقل برساند. مرحله دوم واکسیناسیون استنشاقی اوایل ماه ژوئن بر روی ۵۰۰ داوطلب انجام و پس از دو ماه مرحله سوم آغاز می‌شود.»

گفتنی است، واکسن رازی کووپارس، نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نو ترکیب جهان است که به دست توانای محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر