۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۵۱۷۶
مدیر فنی پروژه کارآزمایی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه واکسن کوپاستور بی خطر است، گفت:عوارض این واکسن خفیف است.
به گزارش پایدرای ملی به نقل از مهر، احسان مصطفوی صبح چهارشنبه در حاشیه تزریق دوز دوم واکسن کوبا- ایران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فاز مطالعه فاز سوم کارآزمایی واکسن ایران و کوبا در کشور آغاز شد، افزود: این طرح در هشت شهر از جمله بابل و ساری در دست اجرا بوده و در هر شهر سه هزار نفر واکسن را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از چهارم خرداد ماه مرحله دوم تزریق واکسن آغاز شد و امروز تزریق دوز دوم انجام می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار نفر از داوطلبان تزریق واکسن را انجام دادند و هدف فاز سوم تزریق واکسن بررسی اثربخشی آن است تا افراد دو هفته پس از تزریق واکسن به ایمنی مطلوب برسند.

وی با عنوان اینکه همچنین در این مرحله وضعیت ایمنی گروهی که واکسن زدند‬ در مقابل افرادی که واکسن نزدند، بررسی می‌شود و هدف دوم بررسی عوارض واکسن است.

مصطفوی با بیان اینکه عوارضی که از واکسن گزارش شده خفیف بوده، افزود: در مجموع این واکسن بی خطر بوده است.

مدیر فنی پروژه کارآزمایی انستیتوپاستور به اجرای طرح تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اشاره و اضافه کرد: این طرح در شهرهای یزد و زنجان اجرا می‌شود تا داوطلبان دز یادآور را دریافت می‌کنند زیرا فریضه‌ای که وجود دارد این است که افراد این دوز را برای افزایش ایمنی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون دوز واکسن تا شهریورماه تولید می‌شود، توسعه زیرساخت تولید را از جمله برنامه بیان کرد و گفت: هدفگذاری این است که ماهانه سه میلیون دوز واکسن تولید کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر