۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۵۱۷۲
شرکت اسرائیلی "کوآدریم" که دفتر آن در شهر "رمات گان" است انواع خدمات حملات سایبری را به نظام سعودی ارائه می‌کند؛ کوآدریم یکی از شرکت‌های متخصص اسرائیلی در زمینه حملات سایبری است که با نظام سعودی قرارداد منعقد کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی "د مارکر"، این شرکت متخصص در امور تکنولوژی اجازه هک گوشی‌های همراه و بیرون کشیدن اطلاعات آنها و فعال سازی گوشی‌ها از راه دور به عنوان یک وسیله جاسوسی را می‌دهد. این خدمت به نظر می‌رسد از سوی رژیم صهیونیستی به کل جهان به خصوص کشورهایی که دموکرات نیستند، ارائه می‌شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع نوشت: از بین مشتریان کوآدریم سیستم‌های مجری قانون و دولت‌های چند کشور غربی و نیز کشورهای دیگر در مناطق دیگر جهان هستند.

سه اسرائیلی که شرکت کوآدریم را در سال ۲۰۱۶ تاسیس کردند به نام‌های گای گیفاع، نیمرود رینسکی و ایلان دبلستین هستند و فرد آخر قبلا افسر اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بوده است. آوی رابینوویچ نیز مدیرکل شرکت مذکور است.

کوآدریم تولیدات و خدمات خود را تا دست‌کم این اواخر به واسطه شرکت قبرسی به نام "إن-ریچ" (InReach) به جهان معرفی می‌کرد این شرکت قبرسی یکی از مالکان کوآدریم است. کوآدریم به مشتریان خود ابزار هک یعنی ویروس را ارائه می‌کند که وابسته به شرکت إن ریچ است و اسم Reign یعنی "فرمانروایی" را بر روی آن گذاشته است. این ویروس قادر به هک گوشی‌های آیفون بدون نیاز به کلیک کردن صاحب گوشی روی لینک است در حالی که دارنده گوشی‌های اندورید باید یک بار روی لینک ارسالی به گوشی کلیک کند.

طبق این اطلاعات که کوآدریم به مشتریانش می‌دهد امکان استخراج هرگونه اطلاعات و تخلیه آن از گوشی حتی اطلاعاتی که از گوشی پاک شده‌اند هم فراهم است. مثل سرقت هر نوع سند یا اطلاعات از گوشی ازجمله عکس‌ها، فایل‌های ویدیویی، ایمیل‌ها، پیام‌های واتساپ و تلگرام و غیره. راه اندازی دوربین و میکروفن و جی پی اس به منظور جاسوسی از صاحب گوشی نیز از دیگر خدمات این شرکت است.

استفاده از شرکت قبرسی برای دور زدن نظارت وزارت امنیت رژیم صهیونیستی بر صادرات امنیتی است، زیرا شرکت قبرس تحت هیچ نظارتی نبوده و ملزم نیست نامش در وزارت امنیت به عنوان صادرکننده تولیدات امنیتی ثبت شود.

این روزنامه افزود، کوآدریم خدمات خود به دولت سعودی را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده و تکنولوژی معروف خود را در اختیار سازمان‌های امنیتی تحت امر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی قرار داده است؛ شخصی طی سال‌های اخیر به تاثیرگذارترین فرد در عربستان تبدیل شده و درباره او گفته می‌شود که از هر راهی برای تقویت جایگاه و قدرت خود در کشورش استفاده می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر