۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۵۱۶۲
مقامات آمریکایی مدعی هستند موفق شده‌اند ۲.۳ میلیون دلار از باجی که به صورت بیت‌کوین به هکرهای خط‌لوله کولونیال پرداخت کرده بودند را پس بگیرند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، مقامات آمریکایی مدعی هستند موفق شده‌اند ۲.۳ میلیون دلار از باجی که به صورت بیت‌کوین به هکرهای خط‌لوله کولونیال پرداخت کرده بودند را پس بگیرند.

هکرهای این خط لوله که بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا است با ارسال نرم‌افزاری مخرب به تأسیسات آن باعث شده بودند کار این تأسیسات مختل شود. آنها برای برطرف کردن این مشکل و بازگشت به کار این خط لوله حدود ۵ میلیون دلار از اپراتور خط لوله باج گرفته بودند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده می‌گوید: امروز ما اوضاع را برای گروه هکری دارک‌ساید تغییر دادیم و این پول از طریق حکم دادگاه ضبط شد.

معاون اف‌بی‌آی، پاول آبیت، هم گفت: مأموران ما موفق شدند کیف پول دیجیتالی که گروه دارک‌ساید برای دریافت پول از اپراتور کولونیال استفاده کرده بود را شناسایی کنند.

او ادامه داد: ما با استفاده از حکم دادگاه این کیف پول را که پول قربانیان این حمله سایبری در آن قرار داشت ضبط کردیم تا دیگر توسط هکرها قابل استفاده نباشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر