۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۴۹۷۰
جدا از اینکه پناهگاه در اراضی اشغالی کمیاب است، یافتن یک پناهگاه برای در امان ماندن از بمباران‌ها نیز می‌تواند برای ساکنان این اراضی چالش برانگیز باشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری میزان، رژیم صهیونیستی میلیارد‌ها دلار در موضوعات امنیتی سرمایه گذاری می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد ساخت پناهگاه‌های ضد بمباران در دستور کار این رژیم قرار داشته باشد.

به گزارش «اسپوتنیک»، با گذشت چندین روز از آتش بس، رژیم صهیونیستی افرادی که در جنگ غزه کشته شده‌‎اند را محاسبه می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک سوم ساکنان اراضی اشغالی فاقد محافظت اساسی در برابر موشک‌های شلیک شده از سمت غزه یا حزب الله به این اراضی هستند.

در جریان درگیری‎های اخیر دستکم ۱۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

بیشتر آن‌ها توسط موشک‌ها یا ترکش‌ها کشته شدند که نتوانستند به پناهگاه‌های ضد بمباران برسند.

ساکنان «پته تیکوا» و همچنین دیگر مناطق از جمله «تل آویو» یک دقیقه و نیم فرصت دارند تا قبل از اصابت موشک از شلیک شده از غزه به این شهرها، به یک منطقه امن برسند.

جدا از اینکه پناهگاه در اراضی اشغالی کمیاب است، یافتن یک پناهگاه برای در امان ماندن از بمباران‌ها نیز می‌تواند برای ساکنان این اراضی چالش برانگیز باشد.

۲۵ درصد از ۲۷۰ هزار نفر از ساکنان منطقه «پته تیکوا» از حفاظت مناسب برخوردار نیستند و این بدان معناست که مردم باید در پله‌ها یا در اعماق خانه‌های خود پناه بگیرند.

«پته تیکوا» تنها شهر در اراضی اشغالی نیست که چنین کمبودی را تجربه می‌کند.

بر اساس گزارش ها، یک سوم از ۹ میلیون ساکن اراضی اشغالی به پناهگاه‌های ضد بمباران دسترسی ندارند و در حالی که واحد‌های مسکونی جدید اغلب دارای اتاق‌های حفاظت ویژه‌ای هستند که به طور خاص با هدف محافظت از حملات موشکی ساخته شده اند، اما بسیاری از خانه‌ها در سراسر اراضی اشغالی فاقد این نوع اتاق‌ها هستند و این باعث ایجاد ترس در میان صهیونیست‌ها شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر