۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۸۷
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: باتوجه به آغاز فصل گرما به دامداران توصیه می‌شود با استفاده از سمپاشی و داروها مراقب تب کریمه کنگو باشند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در  جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز فصل گرما، شاهد افزایش زاد و ولد انگل‌های خارجی به ویژه انگل‌هایی مانند کنه روی بدن دام هستیم که ناقل و انتقال‌دهنده بیماری تب کریمه کنگو هستند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از این بیماری، فعالیت‌های متعددی انجام می‌شود. در سال گذشته در چنین بازه زمانی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان خوزستان علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شدند و ۳۱۱ هزار مترمربع فضای دامداری نیز سمپاشی شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: توصیه می‌شود دامداران از طریق سمپاشی یا استفاده از داروها، محل دامداری و دام‌هایشان را علیه انگل‌های خارجی ایمن‌سازی کنند.

وی ادامه داد: نیازی نیست دامداران برای دریافت دارو به جایی مراجعه کنند. طبق پروتکل‌ها بخشی از دامداری‌هایی که قبلا سابقه وجود انگل داشته‌اند را به صورت رایگان سمپاشی می‌کنیم اما دامداران می‌توانند به صورت عمده، خودشان نقش بهتری برای مبارزه علیه انگل‌های خارجی ایفا کنند.

مصطفی کنار کوهی تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم گوشت مورد نیاز خود را از اماکن معتبر که دارای مهر دامپزشکی هستند، استفاده کنند و از هر گونه خرید و استفاده گوشت از گوشه و کنار خیابان که به صورت غیر مجاز عرضه می‌شوند، جدا خودداری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر