۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۶۴۵۵۷
نصب انبوهی از توربین‌های بادی برای تولید برق در مرزهای آبی انگلیس باعث اختلال در عملکرد سیستم‌های الکترونیک کنترل و نظارت مرزی شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، نصب توربین‌های بادی در سواحل دریاها روشی برای تأمین برق پاک و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید الکتریسیته به منظور جلوگیری از تشدید گرمایش زمین است. اما به نظر می‌رسد دولت انگلیس در این زمینه افراط کرده و همین امر باعث شده دفاع از مرزهای زمینی این کشور از طریق تجهیزات فنی با مشکلاتی مواجه شود.

توربین‌های مرتفع بادی عملکرد دستگاه‌هایی که وظیفه شناسایی پرنده‌های ناشناس و مشکوک را در سواحل انگلیس بر عهده دارند، مختل می‌کنند و حرکت چرخشی پره های آنها باعث ثبت علائم و داده‌های گمراه کنند در رادارها می‌شود. همچنین این توربین‌ها توان رصد و کنترل مرزی رادارها را نیز کاهش می‌دهند.

نگرانی از اختلال مذکور باعث شده تا دولت انگلیس ۵ میلیون دلار بودجه برای حل این مشکل اختصاص دهد. این بودجه به شرکت‌هایی پرداخت خواهد شد که روش‌هایی برای غلبه بر این چالش پیشنهاد دهند. انتظار می‌رود در این زمینه ۵ تا ۶ قرارداد تا ماه ژوئن منعقد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر