۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۴۵۴۷
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بر آمادگی بسیج در واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد و گفت: لزوم مشارکت گسترده بسیج برای مدیریت بیماری که هدف اصلی وزارت بهداشت نیز هست، احساس می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا سلیمانی، در اجلاس مجازی مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و فرماندهان سپاه استان‌ها که با حضور وزیر بهداشت در ستاد بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام پرفیض و برکت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)، بیان کرد: این جلسه به منظور بررسی وضعیت و چگونگی اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی با حضور وزیر محترم بهداشت و معاونین ایشان در سازمان بسیج تشکیل شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت، گفت: از روزی که پاندمی کووید ۱۹ در جهان و ایران منتشر شد، تمامی مجاهدان عرصه سلامت از مقامات وزارت بهداشت گرفته تا رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولین بهداشت و درمان شهرستان‌ها و تمام مراکز درمانی و شبکه سلامت کشور و کارکنان خط مقدم بهداشت و درمان، آماده مبارزه با این ویروس منحوس شدند و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند که البته شهدای عزیزی نیز تقدیم شد.

سردار سلیمانی افزود: طبعاً، بسیج به واسطه وظیفه‌ای که بر دوش دارد از روز نخست احساس تکلیف کرد تا به موقع به کمک وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان کشور، ادارات بهداشت و درمان شهرستان‌ها در اقصی نقاط کشور که به کمک نیاز داشتند، بشتابد. از جمله این همکاری‌ها می‌توان به برنامه غربالگری که در مرحله اول آغاز شد و تکمیل یک طرح هوشمندانه مزیّن به نام طرح شهید سلیمانی، اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ما از روز نخست از پشتیبانی‌های وزیر بهداشت برخوردار بودیم و تمام توافقاتی که تاکنون بین وزارت بهداشت و بسیج انجام شده، طرفین به آن عمل کرده و متعهد بوده اند. در این میان، مبارزه اصلی بر دوش وزارت بهداشت است و ما کمک کننده هستیم و هر مسئولیتی که در توافق نامه تعیین شده بود را به خوبی انجام دادیم و باید از پشتیبانی‌های به موقع نیز تشکر کنیم، از طرفی، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه استانی هم نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا اجرای شهید سلیمانی با هیچ مانعی روبرو نشود.

سردار سلیمانی ادامه داد: در این راستا مردم نیز به خوبی مشارکت کردند، بر اساس گزارشاتی که برای وزیر بهداشت و همچنین سازمان بسیج ارسال شده، بیش از ۷ میلیون سفیر سلامت از میان مردم در مرحله قبل از طرح شهید قاسم سلیمانی همکاری کردند و این همکاری مردمی مایه خرسندی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با توجه به نرخ ابتلاء در کشور، لزوم مشارکت گسترده بسیج برای مدیریت بیماری که هدف اصلی وزارت بهداشت نیز هست، احساس می‌شود و امیدواریم با همکاری‌های همه جانبه مدیریت بیماری با سرعت بیشتری محقق و شرایط عادی‌تر و مناسب‌تری برای مردم مهیا شود.

وی عنوان کرد: همه شبکه بسیج و سپاه رسالت دارند هرگونه همکاری مورد نیاز را انجام دهند. در سه هفته گذشته جلساتی با فرمانده کل سپاه داشتیم که به گسترش طرح شهید سلیمانی و همکاری با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در آستانه دسترسی به مقادیر بالای واکسن در کشور هستیم و باید تلاش کنیم ابتلاء به شدت کاهش یابد تا وقتی واکسیناسیون عمومی آغاز شد، کشور در آرامش باشد.

وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم در واکسیناسیون عمومی هم به وزارت بهداشت کمک کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در پایان خرداد ماه شاهد انتخابات هستیم و رهبری عزیز هم برای مشارکت گسترده دعوت کردند که این توجه می‌خواهد و باید در کنترل ویروس کرونا دقیق و سریع عمل کنیم، افزود: بسیج ظرفیت‌های اجتماعی فراوانی در اقشار و ظرفیت‌های عمومی فراوانی در پایگاه‌ها دارد و توجه و جهت دادن به آن اهمیت دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما در میانه این هیاهویی که در دنیا وجود دارد، وضعیتمان بهتر بوده است و انشاالله خداوند امسال را سال غلبه بر ویروس کرونا قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر