۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۴۲۴۰
نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه غنی سازی 60 درصدی بخشی از اقدامات ایران در قبال عدم ایفای تعهدات غربیهاست گفت: اروپا باید از ظرفیتی که جمهوری اسلامی در مذاکرات وین ایجاد کرده استفاده کند و بداند ما کارهای دیگر را هم در دستور داریم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز غنی‌سازی 60 درصد در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی چه غنی‌سازی 60 درصد را دنبال کند و چه این موضوع را با غنای کمتر یا بیشتری پیگیری کنند همگان می‌دانند که این کار ما برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و بنا داریم از آثار و برکات این دانش در حوزه اقتصادی، کشاورزی و پزشکی و دامپروری و انرژی استفاده کنیم. ضمن اینکه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه سلاح هسته‌ای جایگاهی نداشته و ندارد. 

وی افزود:‌ اقدام جمهوری اسلامی برای آغاز غنی‌سازی 60درصدی هرچند که دیر شروع شده اما کاری بزرگ و ارزشمند محسوب می‌شود و به طرف مقابل فهماند که نمی‌توانند ما را معطل مذاکرات کرده و حتی به ایفای وظایف‌شان در برجام نپرداختند. 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: متأسفانه غربی‌ها نه تنها به وظایف و تعهدات خود نپرداختند بلکه به جزیی‌ترین وظایف‌شان هم رسیدگی نکردند.

آصفری با اشاره به مصوبه مجلس یازدهم به عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: ما بایستی سه سال پیش و بعد از عدم ایفای وظایف غربی‌ها به تعهدات‌شان قانون می‌کردیم ولی با این حال مجلس یازدهم مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند و به طرف مقابل فهماند که تهران برای پیگیری مطالبات خود معطل مجامع بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای خارجی و شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی اتمی نمی‌ماند و ما اقدامات صلح‌‌آمیز خود را در داخل کشورمان دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی نمی‌توانند حقوق مسلم خود را در قبال جمهوری اسلامی نادیده بگیرند و این امکان را ندارند که تحریم‌‌های علیه جمهوری اسلامی را لغو نکنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت:‌ دولت با مصوبه مجلس مؤظف شده اورانیوم را تا غنای 60درصد افزایش دهد و از این کار برای سوخت زیردریایی و برخی صنایع مرتبط و در حوزه دارویی از آن استفاده کند.

آ‌‌صفری با اشاره به در جریان بودن مذاکرات وین عنوان کرد: با دستور مقام معظم رهبری قرار نیست این مذاکرات فرسایشی باشد و کشورهای غربی بایستی بدانند این آخرین مرحله مذاکرات با آنها است و اگر خروجی این مرحله از مذاکرات برداشتن تحریم ها نباشد اقدامات تروریستی که با دستور و چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است نمی‌تواند جلوی فعالیت هسته‌ای کشورمان را در رسیدن به غنی‌سازی 60درصد بگیرد و ما را مقاوم‌تر و مستحکم‌تر در پیگیری این مسیر خواهد کرد.

وی افزود: کشورهای غربی نمی‌توانند از یک طرف به کشورمان فشار وارد کرده و ما را تحریم کنند  از سوی دیگر به وظایف‌شان در قبال جمهوری اسلامی عمل نکنند. 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: بایستی اتحادیه اروپا از فرصتی که جمهوری اسلامی در اختیار آنها گذاشته است استفاده کنند و بیش از این با استراتژی فشار با تهران برخورد نکنند زیرا ما در مقابل هر گزینه‌‌های آنها گزینه‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم وب ه غیر از افزیاش غنای اورانیوم به 60درصد موارد دیگری هم در  نظر داریم که قطعاً طرف‌های غربی کیش و مات خواهند شد.

آ‌صفری گفت: قطعاً بازنده روند و روش فعلی اروپا و آمریکا خواهند بود و امیدوارم آنها عاقلانه برخورد کنند و از تحریم‌ها و فشارهای گذشته خود علیه ایران دست بردارند و بدانند که سیاست ترامپ کاملاً اشتباه بوده است.

وی تصریح کرد: طرف‌های غربی باید بدانند که اگر بخواهند اقدامی علیه کشورمان انجام دهند مطمئناً طرح‌های سه فوریتی در موضوع هسته‌ای در دستور مجلس یازدهم قرار دارد که دولت را ملزم به برخی اقدامات خواهیم کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر