۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۳۱۰۲
مدیرکل پدافندغیرعامل استان قزوین گفت: بانک مخاطرات شیمیایی استان قزوین تهیه شده و تمامی الزامات مقابله با آنها مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، محمد افشار روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین،افزود: راهبردهای کلانی را در حوزه پدافند غیرعامل استان استخراج کرده ایم که از جمله آن تهیه نقشه زیرساخت های استان و تهدیدات آنها است.

وی همچنین گفت: کاهش آسیب پذیری پست های برق از جمله این راهبردها است تا با اجرای آن، تهدیدات مشابه حوادث خوزستان را نداشته باشیم و پیشگیری لازم را در این زمینه صورت گیرد.

مدیر کل پدافندغیرعامل استان قزوین افزود: در سال جاری چهار جلسه پدافند غیرعامل استان با ۴۲ مصوبه برگزار شده  که به جز 2 مصوبه مابقی مصوبات اجرا شده است.

این مسوول اظهار داشت: تاکنون ۱۱ جلسه پدافند غیرعامل استان با حضور فرمانداران برگزار شده و در قالب کارگروه های ۱۳ گانه پدافند غیرعامل استان نیز  ۶۳ جلسه تشکیل شده است.

افشار افزود: همچنین در مدت یاد شده ۵۴ دوره آموزشی با ۹ هزار نفر ساعت زمان و ۲۳ همایش و ۱۲۳ رزمایش  و چهار جلسه زیستی و دو جلسه مقابله با بیوتروریسم برگزار شده است.

وی با اشاره به ورود شورای پدافند غیرعامل به موضوع مقابله با کرونا، یادآور شد: سال گذشته ۱۳ بهمن ماه اولین جلسه مرتبط با موضوع کرونا در جلسه قرارگاه زیستی استان قزوین برگزار شد و طرح های مقابله با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: ما تمامی زیرساخت های استان را درجه بندی کرده ایم و در همین راستا برای مقابله با خطرات احتمالی ۲۰ درصد از نانوایی های استان را دوگانه سوز شده اند تا اگر انرژی گاز از چرخه خارج شد بتوانیم از انرژی های دیگر استفاده کنیم.

افشار گفت: تفاهم نامه ای را با شعبات بانکی منعقد کرده ایم تا ۲۰ درصد از تمامی شعبات استان از انرژی خورشیدی بهره بگیرند تا در صورت بروز قطع برق و نبود سایر راه های دریافت انرژی، از نیروی خورشید استفاده شود.

وی در ادامه به برخی از طرح های پدافند غیرعامل از جمله احداث انبار مرجع دارو در استان و تکمیل طرح حفاظت فیزیکی انبارهای نفت اشاره کرد و آنها را در دستور کار این دستگاه طی سال آینده دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر