۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۲۱
سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: جایگاه‌های سوخت یکی از اماکن پرخطر ابتلا به کرونا است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، اظهار داشت: پمپ بنزین‌ها و ایستگاه‌های CNG از اماکن پر خطر ابتلاء به کووید ۱۹ هستند و لزوم رعایت نکات بهداشتی در این اماکن از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم در مراجعه به جایگاه‌های سوخت باک خودروی خود را به طور کامل پر کنید تا کمتر مجبور به مراجعه به این مراکز شوید.

لاری گفت: قبل از مراجعه به جایگاه‌های سوخت با خودتان دستکش یکبار مصرف به همراه داشته باشید و کارت سوخت خود را به دقت و بدون تماس دست وارد محل کارتخوان کرده و با دست دارای دستکش رمز خود را وارد کنید. از تماس مستقیم دست با نازل دستگاه سوخت خودداری کنید و از پرداخت وجه نقد نیز خودداری کنید.

وی ادامه داد: تا حد امکان کارت بانکی را خودتان در دستگاه اخذ وجه کشیده و از اپراتور بخواهید رمز را وارد کند و یا خودتان با دستکش رمز کارت بانکی را وارد کنید. ضروری است در طول مدت حضور در پمپ بنزین از تماس دست با چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در پایان فرایند سوخت‌گیری دستکش را به شکلی از دست خارج کنید که هیچ نقطه‌ای از بدنتان با قسمت بیرونی دستکش در تماس نباشد و دستکش را در سطل زباله بیندازید. در اولین فرصت ممکن پس از اتمام سوخت‌گیری کارت سوخت و کارت بانکی خود را ضد عفونی کرده و نسبت به شستن و یا ضد عفونی کردن دست‌ها اقدام کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر