۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۲۳۸۷
دبیر علمی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران کرونا در ایران، گفت: امسال دوازدهمین دوره کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران در نظام سلامت را شاهد هستیم که به موضوع کرونا اختصاص دارد.
 به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، امیر محترمی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مقرر شد محورهای کنفرانس امسال با توجه به اینکه با یک بحران جهانی یعنی پاندمی کرونا مواجهیم، با موضوع کرونا شکل بگیرد که به تبع آن دوستان در مجموعه وزارت بهداشت کمیته سلامت را ذیل کنفرانس ایجاد کردند و در این حوزه بحث‌های علمی خوبی شکل گرفته است. این رویداد از هفته آینده آغاز شده و کارگاه‌های تخصصی آن از روز شنبه به صورت مجازی آغاز می‌شوند.

 وی با بیان اینکه کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران همه ساله به همت انجمن ملی فرماندهی و کنترل مخابرات و رایانه و پس از سال ۸۶ در حال اجراست، تاکید کرد: محورهای این کنفرانس در سال جاری با توجه به مواجهه با پاندمی کرونا به تشخیص کمیته علمی و شورای سیاست گذاری کنفرانس با تاکید بر بحران کرونا خواهد بود. این رویداد هفته بعد شروع می‌شود و از روز شنبه کارگاه‌های تخصصی به صورت مجازی و از طریق سایت کنفرانس برگزار خواهد شد. روز سه شنبه و چهارشنبه افتتاحیه آن خواهد بود و عصر چهارشنبه نیز اختتامیه برگزار می‌شود. در این یک هفته سایت کنفرانس کاملاً آماده و پذیرای دوستانی خواهد بود که به صورت مجازی قصد مشارکت دارند. این کنفرانس حول محورهای ده‌گانه‌ای تدارک دیده شده است. فرماندهی کنترل به ویژه در حوزه مدیریت بحران مطرح است و کشور ما هم از نظر بحران‌های طبیعی یک منطقه بحران خیز است. 

 محترمی ادامه داد: بحث جزیره‌ای بودن سامانه‌ها فقط محدود به نظام سلامت نمی‌شود. بلکه در حوزه‌های مختلف شاهد آن هستیم. در عین حال ممکن است با بحران‌های مختلفی مثل سیل و زلزله و قطعی برق و… مواجه شویم. بنابراین آمادگی بدنه و دستگاه اجرایی کشور در برابر این پدیده‌ها، امروزه قطعاً بدون بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات میسر نیست. فرماندهی کنترل یعنی استفاده از همه سامانه‌ها جهت تصویر کردن و دادن آگاهی به تصمیم سازان جهت اخذ تصمیم‌های درست و به موقع و اجرای آن در زمینه‌های مختلف است. 

 وی افزود: در این زمینه تجربه دنیا هم این است که از نرم افزارهای موبایلی تا بانک‌های اطلاعاتی مختلف را در کشورهای مختلف ایجاد کردند. ما در کرونا در ابتدا با مسئله‌ای به نام اینفودمی مواجه شدیم که اطلاعات درست و غلط باهم مخلوط شده که سامانه‌های اطلاعاتی در این زمینه فراهم شد و از طرفی سامانه‌هایی که اطلاعات را در اختیار قرار می‌دادند، ایجاد شد. بنابراین اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد. البته کاستی‌های متعددی نیز وجود دارد که نیازمند همت مضاعف است تا از فناوری‌ها به گونه موثرتری استفاده کنیم.

 محترمی درباره خروجی این رویداد بعد از ۱۲ دوره برگزاری، گفت: دوره‌های گذشته کنفرانس هر کدام محوریت خاصی داشته‌اند. کنفرانس‌های علمی می‌خواهند ارتباطات جامعه علمی کشور در آن حوزه تخصصی با یکدیگر و با دستگاه‌های اجرایی را شکل دهند که ما خوشبختانه شاهدیم این ارتباطات در کنفرانس شکل گرفته است. در زمینه بحران زیستی امسال با توجه به حساسیت موضوع و مبتلابه شدن کشور با این مسئله، محوریت به بحران کرونا داده شد.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر