۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۹۵
مانور‌های پدافند غیر عامل با شعار مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی و با هدف حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در مخابرات منطقه خوزستان انجام شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور‌های متعددی با هدف حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در حوزه‌های مختلف برون شهری مخابراتی از جمله؛ رفع قطعی ارتباط فیبر نوری شهرستان‌های باغملک -هفتکل و برقراری ارتباطات و پایداری شبکه انجام شد.

همچنین آزمایش عملکرد پروتیکشن‌های موجود در شبکه انتقال شهرستان‌های خرمشهر و آبادان با قطع کردن دستی فیبر مسیر آبادان و خرمشهر و استفاده از مسیر رینگ جایگزین و مسیر‌های پیش بینی شده، بدون قطعی و با پایداری شبکه ارتباطی صورت گرفت.

در حوزه درون شهری نیز ارتباط مرکز شهید رجایی شهرستان اهواز قطع و پس از ۳۰ ثانیه ارتباط سوییچ مرکز شهید رجایی از مسیر آلترناتیو مرکز ولیعصر (عج) برقرار شد. همچنین در ادامه مانور‌های پدافند غیرعامل سیستم‌های تغذیه نیرو مراکز مخابراتی منطقه، برق شهری مرکز شهید مدرس شهرستان اهواز قطع شد و سیستم‌های ارتباطی با سیستم‌های جایگزین از جمله باطری و دیزل ژنراتور به صورت اتوماتیک وارد مدار شدند.

در حد فاصل این زمان، مشترکان متوجه قطعی در چنین مواقعی نخواهند شد و ضمن بهره مندی شهروندان از پایداری شبکه، ارتباطات بدون هیچ وقفه‌ای تداوم می‌یابد.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این خصوص با بیان اینکه تقویت توان راهبردی در اجرای مانور‌های پدافند غیر عامل است، گفت: با توجه به ضرورت پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحرانی، مخابرات منطقه استان با در نظر گرفتن مسیر‌های جایگزین برای زمان بحران و قطع ارتباط مخابراتی، ریسک قطعی ارتباط و مشکلات آن را پیش بینی کرده و با برنامه ریزی‌های کارشناسی شده در این حوزه، راه حل‌های جبرانی آن را تا حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در نظر می‌گیرد.

او افزود: در قسمت دیگری، مانور نفوذ به سرور‌ها یا کلانیت‌های ویندوزی با استفاده از تزریق کردن لینک مخرب در تصویر یا پی دی اف از طریق مهندسی اجتماعی انجام شد و کاربر را به روش‌هایی ترغیب کرده تا روی لینک مخرب کلیک کند و باعث ایجاد یک دسترسی به سیستم حمله کننده می‌شود که در این مرحله، حمله کننده قادر است با توجه به سطح دسترسی، انواع فایل‌های سیستمی و اطلاعاتی کاربر را سرقت یا تخریب کند، سیستم‌های نظارتی وارد عمل شده و با آشکار سازی حمله، مبادرت به ریکاوری سیستم نابود شده از طریق باز گرداندن بکاپ‌های متعدد غیر آلوده مبادرت می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر