۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۰۹۱
رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به آسیب صددرصدی صنعت هتلداری به دلیل شیوع کرونا، گفت: صدور مجوز برای تأسیس مهمانسراهای دولتی باید متوقف شود.

به گزارش پایداری ملی، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره دغدغه و مشکلات هتلداران در شرایط کنونی شیوع کرونا اظهار داشت: بسیاری از هتل‌ها در حال حاضر تعطیل شده و با رکود شدید اقتصادی روبه‌رو هستند. 

وی با اشاره به ضربه مهلک کرونا به صنعت هتل‌داری افزود: صنعت هتلداری با شیوع کرونا صددرصد دچار آسیب شده و اقداماتی که دولت جهت حمایت از این صنعت انجام داده‌ ناکافی بوده و حتی به صورت کامل انجام نگرفته است که ما بارها این نقد و گلایه را مطرح کرده‌ایم. 

حمزه‌زاده ادامه داد: از آنجایی که تسهیلات دولت جهت حمایت از هتلداران چندان فایده‌ای ندارد و ناکارآمد است، پیش از این درخواست کردیم که بخشودگی هزینه حامل‌های انرژی برای هتلداران انجام گیرد، ولی متأسفانه این موضوع محقق نشدو و حتی بسیاری از هتل‌ها به دلیل امهال در پرداخت بدهی‌های قبوض خود، اخطار پلمب گرفته‌اند. 

رئیس جامعه هتلداران کشور تأکید کرد: باید برای بهبود وضعیت اقتصادی هتلداران از تجربه کشورهای موفق در این زمینه استفاده کرد تا شاید بتوان در این راستا اقداماتی را برای کمک به هتلداران انجام داد. 

وی گفت: همچنین در حال حاضر لازم است که صدور مجوز برای تأسیس مهمانسراهای دولتی متوقف شود و حتی مهمانسراهای موجود هم به بخش خصوصی واگذار شود. 

وی گفت: فعالیت مهمانسراهای دولتی در شرایط شیوع کرونا، وضعیت اقتصادی هتل‌ها و اقامتگاه‌های خصوصی را سخت‌تر کرده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر