۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۰۱
نشست تخصصی « سوانح طبیعی و تهدیدات زیستی» در دو محور "پدافند زیستی، مقابله با کرونا" و "خطر زمین لرزه در ایران زمین با نگاهی ویژه بر تهران" توسط کمیته محیط زیست کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این نشست تخصصی با حضور رؤسا ، دبیران کارگروههای تخصصی کمیته محیط زیست مجمع و جمعی از مسئولان و کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، روز چهارشنبه۱۱ تیر ۱۳۹۹ به ریاست دکتر مجابی تشکیل شد.

در این نشست کارگروه پدافند زیستی کمیته با همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور گزارش کاملی از فعالیت قرارگاه پدافند زیستی کشور در مواجهه با شیوع و گسترش COVID-19 و راهکارهای عملی پیشگیری و مقابله با این پدیده در آینده ارائه نمودند. در این گزارش مواردی چون رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع  ،آشکارسازی و تشخيص، تریاژ، تخلیه و درمان بیماران ، بهداشت و پیشگیری ، قرنطینه و محدود سازی و همچنین رفع آلودگي، بازیابی و حذف منابع آلوده و نیز بازتوانی و بازسازی توسط جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور مورد بحث و نظر قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه گزارشی با موضوع خطر زمین لرزه در ایران زمین با نگاهی ویژه به شهر تهران توسط معاون پژوهشی پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور  ارائه گردید و در خصوص کاهش ریسک مخاطرات، شدت و احتمال رویداد ، آسيب های اجتماعی، اقتصادي و اكولوژيكی زمین لرزه در کشور و به‌ویژه شهر تهران بحث و گفتگو صورت گرفت.

در پایان مقرر شد با توجه به اینکه سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه در حال بازنگری در کمیسیون زیربنایی و تولیدی می باشد، پیشنهاداتی توسط کمیته محیط زیست در این خصوص به دبیر محترم کمیسیون ارائه شود.

برگزاری نشست «پدافند زیستی، مقابله با کرونا» در مجمع تشخیص مصلحت نظام
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر