۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۹۴۸۳
رای الیوم بررسی کرد؛
یک رسانه عرب زبان در گزارشی به زوال رژیم صهیونیستی اشاره کرده و به نقل از یک مورخ اسرائیلی آورده است: خوش شانس، کسی است که بتواند به اروپا یا آمریکا بگریزد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رأی الیوم در مطلبی با عنوان «آیا رژیم صهیونیستی رو به زوال است؟» آورده است: کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با وجود اینکه مدت زیادی به عنوان نخست وزیر رژیم اشغالگر بوده است اما تأثیرگذاری تاریخی نداشته است و وی نه در جنگی شرکت کرده است که در آن پیروز شده باشد و نه طرح تخلیه یا اعمال حاکمیتی انجام داده است؛ مشابه آنچه آرئیل شارون در سال ۲۰۰۵ زیر ضربات مقاومت فلسطین عقب نشست و نه مشابه ایهود باراک در سال ۲۰۰۰ عمل کرده است که طی آن باراک دستور عقب نشینی اسرائیل پس از ۱۸ سال اشغال جنوب لبنان را داد.

این رسانه می‌نویسد: به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ایهود اولمرت که در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ شکست خورد در سال ۲۰۰۷ تأسیسات هسته‌ای سوریه در دیرالزور را هدف قرار داد.

نتانیاهو هم به آینده رژیم صهیونیستی بدبین است

رأی الیوم در ادامه به نقل از معربونی از تحلیلگران امور نظامی به تشتت سران رژیم صهیونیستی درباره به راه انداختن جنگ‌های بازدارنده پرداخته و آورده است: رویارویی در برهه کنونی به جبهه واحد و موضوع واحدی محدود نمی‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد که نتانیاهو به دنبال حملات پیشدستانه به حزب الله و مقاومت فلسطین است در عین حال وی از بقای اسرائیل و تداوم آن مطمئن نیست و نتانیاهو گفته است: «من تلاش می‌کنم که اسرائیل به صد سالگی خود برسد اما این بدیهی نیست زیرا تاریخ چیز دیگری می گوید».نتانیاهو در این سخنان رژیم صهیونیستی را با دولت «حشمونائیم» - که براساس تاریخ مجعول یهودیان دولتی یهودی بوده که دو قرن پیش از میلاد مسیح به دست رومی‌ها از بین رفته است- مقایسه می‌کند و گفت: «آن دولت ۸۰ سال توانست در وضعیتی سخت باقی بماند حال ما باید تلاش کنیم که اسرائیل ۱۰۰ سالگی خود را جشن بگیرد و ۲۰ سال بیشتر از حشمونائیم باقی بماند». این حرفهای نتانیاهو به نفع اسرائیل نیست بلکه به نفع گروههای مقاومت و مشوق آنها برای ادامه رویارویی و تحقق پیروزی آنهاست.



این رسانه می‌نویسد: حرفهای نتانیاهو تأییدی بر مواضع بنی موریس مورخ اسرائیلی است که به روزنامه صهیونیستی هآرتص گفت:ظرف سال‌ها، اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و ما در این سرزمین در اقلیت خواهیم بود یا تحت تعقیب قرار خواهیم گرفت یا کشته می‌شویم و خوش شانس کسی است که بتواند به آمریکا و اروپا بگریزد ظرف سال‌ها، اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و ما در این سرزمین در اقلیت خواهیم بود یا تحت تعقیب قرار خواهیم گرفت یا کشته می‌شویم و خوش شانس کسی است که بتواند به آمریکا و اروپا بگریزد. شمار اعراب در حال حاضر در مناطق مابین دریای مدیترانه و اردن بیشتر از ماست و این سرزمین در آینده به سوی منطقه کاملاً عرب نشین حرکت خواهد کرد. اوضاع در قرن ۲۱ و دنیای مدرن نمی‌تواند به شکل کنونی پیش برود.

رأی الیوم در ادامه آورده است: برای مشخص شدن اهمیت حرفهای نتانیاهو و موریس باید به گفته‌های شماری از مقامات صهیونیست که با توجه به تجارب مستقیم خود سخن گفته و مناصب و پستهای حساس و مهمی برعهده داشته اند، توجه کرد به طوری که کارمی گیلون رئیس سابق شاباک گفت: «ادامه سیاست‌های افراطی ضد مسجد الاقصی به نابودی اسرائیل منتهی می شود». همین موضوع را مئیر داگان دهمین رئیس موساد مورد تأیید قرار می‌دهد و می‌گوید که درباره تباه شدن رؤیای صهیونیزم احساس خطر می‌کند. همچنین رونی دانییل تحلیلگر نظامی کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم می‌گوید: «مطمئن نیستم که فرزندانم در اسرائیل بمانند و دیر یا زود اینجا را ترک خواهند کرد». آفراییم هلفی رئیس سابق موساد هم گفت: «ما در آستانه فاجعه قرار داریم و این تاریکی قبل از جهنم است».

این رسانه در ادامه به نقل از ژنرال «عمیدرور» مشاور امنیتی نتانیاهو که روابط گرمی با آمریکاییها دارد، می‌نویسد: ما مرتکب دو خطای راهبردی بزرگ شدیم که به حزب الله اجازه دادیم که به قدرتی بازدارنده و منطقه‌ای تبدیل شود. هم اکنون حزب الله به مرحله بسیار خطرناکی از رشد و توسعه توان خود رسیده است ما تاوان سنگینی پرداخت خواهیم کرد زیرا به حزب الله اجازه در اختیار داشتن این حجم از موشک با دقت بالا را دادیم ما منطقه کوچکی هستیم و توان مانور بسیار اندکی داریم. حزب الله توان فوق العاده ای دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر