۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۸۴
رئیس شورای شهر تهران:
رئیس شورای شهر تهران در بازدید از محل حادثه انفجار کلینیک سینا درباره حریق شب گذشته گفت: تاب آوری ساختمان های قدیمی تهران در مقابل حریق کم است.
به گزارش پایداری ملی، محسن هاشمی در حاشیه بازدید از محل کلینیک سینا اطهر که شب گذشته دچار حریق شد با بیان اینکه در ابتدا گفته شد که پمپ بنزین در خیابان شریعتی دچار حریق شده است گفت: پس از آن کم کم اعلام کردند که این حریق در یک کلینیک پزشکی بوده و کپسول های اکسیژن و N۲ دچار حریق شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از همشهریان مان در طبقات فوقانی گرفتار شدند و شعله‌های آتش از طریق پله ها که ما و آتش نشانی به آن حساس هستیم سبب انتقال دود و آتش به طبقات بالا شده است، گفت: با اینکه ما بروی مسئله پله حساس هستیم اما متاسفانه پیمانکاران و کارفرمایان به این موضوع بی توجه هستند و سعی می‌کنند با روابط این مسئله را حل کنند و مجوز ساخت یا پایانکار را بگیرند.

هاشمی با بیان اینکه این ساختمان‌ها قدیمی هستند و مشخصات آتش نشانی را ندارد، ادامه داد: متاسفانه تعدادی از همشهریانمان در طبقه فوقانی گرفتار می‌شوند و دود و آتش سبب می‌شود که تنفس آنها دچار اختلال شود و تحرک از افراد گرفته می شود.

وی افزود: البته باید چک کنیم که آتش نشانان  چنددقیقه‌ای رسیده‌اند هرچند که خود آتش نشانان می گویند که  ۵ دقیقه‌ای به محل حادثه رسیده‌اند و یک ربع بعد از وقوع حادثه از ضلع شمالی برای رهایی محبوسین وارد ساختمان شدند اما این افراد در این یک ربع فوت شده بودند که نهایتا آتش نشانان،  ۲۰ نفر را نجات داده و متاسفانه ۱۹نفر  نیز جان خود را  از دست می دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید بررسی میدانی دقیق تری در این خصوص صورت گیرد گفت: اما مهمترین نکته این است که در تهران تاب آوری ما در مقابل حریق ایراد دارد و در ساختمان های قدیمی استاندارهای آتش نشانی رعایت نمی شود و  ساختمان های قدیمی مشکل دارند، مخصوصا ساختمان هایی که در ابتدا مسکونی ساخته شده و بعد تغییر کاربری داده‌اند.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر