۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۸۸۱۸
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به استفاده گروه تروریستی داعش از وضعیت شیوع کرونا، برای تقویت مواضع خود در مناطق شمال شرق سوریه که تحت اشغال آمریکایی‌ها قرار دارد، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از شرایط بوجود آمده در نتیجه گسترش شیوع ویروس کرنا برای تقویت عملیات خود در مناطق شمال شرقی سوریه استفاده کرده است.

این دیپلمات گفت: «بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، اوضاع در مناطق شمال شرقی سوریه که تحت کنترل نیروهای دولتی قرار ندارند، رو به وخامت گذاشته است. داعش‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از همه گیر شدن بیماری کرونا استفاده کنند. آنها انواع فعالیت‌های خود را شدت بخشیده‌اند.»

به گفته وی، فقط طی هفته گذشته، تروریست‌ها بیش از 20 حمله علیه شبه نظامیان کرد سوری انجام دادند که در نتیجه آنها بیش از 20 نفر کشته و حدود 40 زخمی شده‌اند.

زاخارووا افزود: «علاوه بر این، اخبار نگران کننده‌ای درباره فرار تعدادی از تروریست‌های داعشی از زندان واقع در اردوگاه آوارگان داخلی الخول شنیده شده است. همه این واقعیت‌ها یک بار دیگر تأیید می کنند که ایالات متحده که به همراه همپیمانانش مناطق شمال شرقی سوریه را اشغال کرده‌‌اند، واقعاً اهمیتی برای حفظ امنیت و جان جمعیت غیرنظامی در این منطقه قائل نیستند.»

"آلیگ سیرومالاتوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه ابراز نگرانی کرد که تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه در حال تقویت توان بالقوه نظامی خود هستند.

این دیپلمات ادامه داد: «در منطقه کاهش تنش ادلب، ما همچنان در حال کار به روس اجرای پروتکل الحاقی روسیه و ترکیه هستیم. بر اساس اطلاعات دریافتی، وضعیت این مناطق همچنان وخیم است و گروه‌های تروریستی در حال تقویت توان بالقوه خود هستند.»

به گفته وی، اقدام تحریک آمیز هم از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه ادلب مرتباً اتفاق می‌افتد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر