۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۸۷۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: مصون‌سازی مناطق پرخطر اداری باتوجه به الزامات پدافندغیرعامل در سال جاری به طور جد در دستور کار قرار گیرد.
ماشاالله جدیدی
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌ های اجرایی و روسای کارگروه‌های تخصصی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد.

کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از تشکیل ۱۴ جلسه پدافند زیستی در راستای منویات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سال جاری با جدیت تمام از سوی دستگاه های اجرایی استان دنبال شود.

وی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان در حال تدوین است که در کمترین زمان ممکن اصول آن باید در گام اجرایی قرار گیرد. در اجرای طرح سطح بندی دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح پدافند غیرعامل، ۶۱ دستگاه شرکت کردند.

کارخایی افزود: ۱۵۰ واحد تولیدی مرتبط با کالاهای شیمیایی در استان سمنان فعال است که توجه به پدافند شیمیایی در این بخش به طور جد در دستور کار است. از تعداد واحد تولیدی مذکور، ۲۰ واحد به عنوان واحدهای خطرزا معرفی شده است و مانورهای پدافندغیرعامل به صورت ویژه در سال جاری انجام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بیان داشت: حفاظت از تاسیسات منابع آب موجود باید به طور مستمر در دستور کار باشد و براساس بند ج تبصره ۲۱ قانون بودجه، ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح های پدافندغیرعامل در ادارات مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب این اعتبارها اقدام کنند. همچنین مصون‌سازی مناطق پرخطر اداری باتوجه به الزامات پدافندغیرعامل در سال جاری به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

دکتر چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی شاهرود در ارتباط ویدئو کنفرانس با بررسی آمار و گزارش ها گفت: وضعیت استان سمنان در ارتباط با شیوع کرونا نزولی و رو به تثبیت است و به مرحله کنترل و مهار نزدیک شده ایم. 

وی افزود: شیوع کرونا ویروس، آموزه‌های خوبی برای کشور داشت و تجربه های مثبتی در بخش های مختلف باتوجه به بررسی امکانات بهداشت حاصل شد. در بحث کنترل کرونا ویروس، حساسیت خوب است اما نباید این حساسیت ها ، تبدیل به وسواس شود. همچنین باید در کنار هوشیاری برای مقابله با کرونا ویروس، برنامه های روزمره ورزشی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و... در کشور انجام و تعطیلی ها به دلیل شیوع کرونا ویروس با رعایت نکات بهداشتی لغو شود.

جندقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی سمنان، وضعیت مهار ویروس کرونا در استان سمنان را مطلوب دانست و گفت: طرح غربالگری ۳۲۶ هزار نفر با اجرای طرح سیب از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد. همچنین در مرحله دوم غربالگری هم ۴۲۶ هزار نفر از مردم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند. باتوجه به اینکه براساس آخرین رهیافت های درمانی، پلاسما درمانی از رویه های مثبتی برای درمان افراد مبتلا به کرونا ویروس خواهد بود، تاکنون ۳۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کردند که به نسبت آمار کشوری، آمار مطلوبی است.

دکتر خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل گفت: کرونا با وجود مشکلاتی که ایجاد کرد اما در افزایش وحدت و همدلی مردم در کنار کادر درمانی نقش بسزایی داشته است. همچنین اجرای طرح تحول سلامت که در دولت اول دکتر روحانی انجام شد در برطرف کردن بسیاری از مشکلات زیرساختی بهداشت و درمان در کشور موثر بود و ۲۷ درصد از تخت های بیمارستانی کشور در این دولت ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: با تهدیدهای مختلفی در کشور مواجه هستیم که برای خنثی سازی این تهدیدها، با توجه به پدافند غیرعامل برای رصد و پایش آن ها دنبال شود. پدافند غیرعامل کم هزینه ترین و صلح آمیزترین شیوه برای مقابله با نفوذ و دسیسه‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف است. در بستر بیوتروریسم و بیماری های مشترک دام و انسان هم دشمنان تلاش می‌کنند که باید با تخصص و آگاهی و اجرای پدافند غیرعامل برای خنثه سازی این توطئه ها اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بیان داشت: از سوی دیگر با وجود حضور کاربران و بهره‌مندی از فضای مجازی، اما دشمنان با تولید خبرهای مخرب درصدد هجمه های فرهنگی و کینه‌توزانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که باید نسبت به این توطئه در بستر پدافند غیرعامل و ارتش سایبری اقدام شود. در زمان حاضر تهدیدهای دشمنان از برخوردهای نظامی به برخوردهای نوین تغییر پیدا کرده است که باید در تمامی این تهدیدها با اجرای دقیق پدافند غیرعامل هوشیار باشیم. باوجود فعالیت در فضای سایبر و فضای مجازی، تهدیدهایی هم وجود دارد که باید برای مقابله با آن با تکیه بر پدافند غیرعامل اقدام شود.

دکتر خجسته پور تصریح کرد: بهترین راهبرد برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمنان، اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است و در سال جهش تولید این راهبرد ویژه تر در گام اجرایی قرار گیرد.

ایشان همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، داوطلبان هلال احمر، پاکبانان و... که با وجود برخی تعطیلی‌های به وجود آمده پای کار بودند، تقدیر و تشکر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح های پدافند غیرعامل اقدام های لازم را انجام دهند، گفت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان پیشرفت خوبی دارد و با تدوین این طرح نقشه راهی برای تحقق برنامه ها در این حوزه ایجاد می شود.

در این جلسه به تلاش فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان سمنان نسبت به اجرای پدافند غیرعامل تاکید شد، زیرا اجرای دقیق الزام‌های پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای دشمنان در حوزه‌های مختلف تاثیر شایانی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر