۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۸۷۷۸
جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی زیر مجموعه شورای تأمین استان کرمان در استانداری برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: اولین جلسه کمیسیون مقابله با تهدیدات بیوتروریسم در حالی برگزار می شود که جهان درگیر مسائل زیستی است و همه می بینیم که اینگونه مسائل دارای اهمیت بسیاری هستند.

پیمان سلاجقه اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در استان کرمان در رابطه با تهدیدات زیستی انجام شده است مانند مقابله با بیماری تب کریمه کنگو که با تلاش ادارات کل دامپزشکی استان هیچ فردی به خاطر این بیماری فوت نکرده است. همچنین با پیشنهاد نیروی انتظامی و همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی و ادارات کل دامپزشکی تعداد 19 پست قرنطینه در استان دایر شد که در مسئله شیوع بیماری کوید 19 بسیار کمک کننده بود.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد ما در آینده با مشکلات زیستی عدیده ای روبرو هستیم و دشمنان از این فضا برای ضربه زدن به کشور و استان استفاده می‌کنند. جلوگیری از آن لازمه هوشیاری، رصد و پایش فضای استان و ایجاد آزمایشگاه های سطح 3 و بانک ژن برای تشخیص نوع تهدید و بالا بردن توان مقابله با آن است.


در ادامه جلسه اعضای حاضر در خصوص دستور کار جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به مخاطرات بیماری های فراگیر و احتمال تغییرات ژنتیکی در آن و تبدیل به یک نوع جدید بیماری تأکید کرد: اقدامات دامپزشکی می تواند در پیشگیری از اینگونه بحران ها مؤثر باشد.

وی همچنین با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال های گذشته در کشور گفت: با اقدامات به موقع استان کرمان و حمایت همه جانبه، صنعت مرغداری استان از آسیب های شیوع آنفلوآنزا مصون ماند. به گونه ای که شاهد بودیم شرکت سیمرغ توانست فعالیت خود را همچنان ادامه دهد در صورتیکه همزمان به واحدهای سیمرغ در استان های دیگر مانند اصفهان خسارات زیادی وارد شد.

دکتر رشیدی با توجه به معضلات و مشکلات جمعه بازار پرندگان در نزدیکی شرکت سیمرغ افزود: تأمین غذا و پروتئین حیوانی مورد نیاز مردم و سلامت دام یکی از اولویت هایی است که باید مد نظر قرار گیرد و تأکید کرد: با اقدامات پیشگیرانه به میزان قابل توجهی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.

سپس معاون دادستانی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه ارتزاق عده‌ای از مردم از طریق این جمعه بازار انجام می‌شود باید تمهیداتی در جهت ساماندهی آن صورت گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر