۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۳۷
در نشست کمیته‌ پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا در سمنان مطرح شد
نشست کمیته‌ پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا در سمنان برگزار شد.
ماشاالله جدیدی
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، نشست کمیته‌ پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به همراه اعضای این کمیته تشکیل شد.

در این جلسه کارخایی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه، بر پیگیری مصوبات جلسات قبل و ارائه‌ی راهکارها و پیشنهادات درجهت پیشگیری ویروس کرونا تاکید کرد. 

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا، نیازمند همکاری و تلاش همه‌ی دستگاه‌ها، سازمانها و نهادهای استان سمنان هستیم. همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با جدیت طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا عملیاتی و اجرایی نمایند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا را یک مانور پدافندی بسیار مهم دانست و گفت: همه‌ دستگاه‌ها بر ترویج شعار در خانه ماندن و تولید برنامه های آموزشی و هدفمند جهت استفاده آحاد مردم در مقابله با ویروس کرونا تلاش کنند.

ایرج کارخایی از مشارکت خوب مردم در اجرای طرح غربالگری و مبارزه با کرونا که بر اثر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مناسب توسط رسانه‌ها بخصوص صداوسیما است و همکاری و همدلی دستگاه‌های مربوط که منجر به استفاده از ظرفیت ها و امکانات در جهت ایجاد سلامت و حفظ جان مردم است تشکر کرد.

در این جلسه سایر اعضا به بیان گزارش و نظرات خود پرداختند. دکتر سیدآبادی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان این نکته که ویروس کرونا یک ویروس سنگین است که در ذرات هوا معلق نمی‌ماند و روی سطوح می‌نشیند، گفت: با جدیت در اجرای طرح های ستاد ملی مبارزه با کرونا میتوانیم به مرحله کنترل بیماری برسیم.

دکتر تجلی از دانشگاه علوم پزشکی سمنان اطلاع رسانی و آموزش از طریق رسانه‌ی ملی را گزینه مناسبی در جهت مشارکت مردم برای مبارزه با کرونا دانست. دهرویه از صدا و سیما با تایید نقش صداوسیما در آرامش بخشی و کاهش دغدغه های مردم از ساخت برنامه های زنده با پزشکان و پرستاران در جهت قدردانی از زحمات آنان خبر داد.

نماینده سپاه قائم آل محمد(عج) ضمن گزارش ضدعفونی مناطق و معابر شهر، گفت: مانور دفاع بیولوژیک با حضور 1600نفر از نیروهای سپاه، بسیج و گروه های جهادی با 258 دستگاه خودرو برگزار شده است.

در این جلسه نیروهای دامپزشکی از بازدید 1400مرکز تهیه، تولید و توزیع فراورده های گوشتی و لبنی خبر دادند و بر استمرار این خدمت رسانی تاکید کردند. همچنین نیروهای هلال احمر از غربالگری 270هزار نفر در مبادی ورودی و خروجی استان سمنان گزارشی ارائه دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر