۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۸۰۳۲
«سعید نمکی» از غربالگری ۶۷ میلیون نفر در طرح مقابله با کرونا خبر داد و گفت: وضعیت در استان‌ها بهتر از قبل است و در برخی استان‌ها در حال مهار بیماری هستیم.
به گزارش پایداری ملی، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری ۶۷ میلیون نفر از ایرانیان در طرح مقابله با کرونا خبر داد و اظهار داشت: حدود ۵۵ میلیون نفر از این افراد به صورت تلفنی و ۱۲ میلیون نفر هم با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده، غربالگری شدند.

وی افزود: این گام بزرگ به‌وسیله همکاری مردم صورت گرفت و این موضوع نشان می‌دهد که مردم به نظام سلامت اعتماد دارند.

نمکی با اشاره به این مطلب که ۴۳۰ هزار نفر از این عزیزان ویزیت شدند، گفت: به ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل توصیه شده و دو هزار و ۵۸۴ هم درمان سرپایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: البته ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر هم به بیمارستان ارجاع داده شدند که پنج هزار و ۹۸۸ نفر در بیمارستان بستری شدند و این غربالگری بار سنگینی از دوش بیمارستان‌های ما برداشت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: پس از فاصله‌گذاری اجتماعی که تا بیستم در حال اجراست، طرحی را با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند اجرا خواهیم کرد که برای بازگرداندن کسبه که خدمات خاصی ارائه می‌دهند یا مراکز علمی فرهنگی و مذهبی با پروتوکولی که کارشناسان ما اعلام می‌کنند، فعالیت خواهند کرد.

نمکی افزود: وضعیت ما در استان‌ها بهتر از قبل است؛ اما این به معنای مهار بیماری کرونا نیست؛ بلکه به معنای مدیریت بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به فاز مهار بیماری برسیم، این موضوع را به همه مردم اعلام خواهیم کرد؛ البته در برخی استان‌ها در حال مهار بیماری هستیم.

وزیر بهداشت گفت: از مردمی که در سیزدهمین روز از فروردین در خانه ماندند و به طبیعت نرفتند، تشکر می‌کنم و این را همه باید بدانیم که چاره‌ای نیست که برای عبور از بحران بر خلاف سال‌های قبل رفتار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر