۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۲۸۳
همزمان با لغو رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا به دلیل شیوع ویروس جدید، مسئولان درمانی چین می‌گویند تعداد جان‌باختگان روز گذشته کرونا باز هم کاهش یافته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «کمیسیون ملی بهداشت» چین صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرد تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» طی بیست‌وچهار ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، به ۲۹ نفر کاهش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تعداد مبتلایان جدید این ویروس البته نسبت به گذشته با اندکی افزایش،‌ ۴۳۳ تفر اعلام شده است.

بدین ترتیب، روند نزولی کاهش تلفات روزانه نوع جدید ویروس کرونا در جهان طی چهار روز گذشته ادامه داشته و از ۱۵۸ نفر به ۸۱،‌ سپس به ۶۴ نفر و تا صبح امروز نیز به ۳۸ نفر رسیده است.

طبق آمار وبگاه «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان این ویروس در جهان تا کنون ۸۲۱۸۴ نفر، تعداد کل قربانیان ۲۸۰۴ نفر و تعداد بهبود یافتگان ۳۲۹۰۳ گزارش شده است.

با ثبت اولین مورد از ابتلا به کروناویروس جدید در کشورهای نروژ و دانمارک در امروز، تعداد کشورها و منطقه‌هایی از جهان که با این ویروس درگیر هستند به بیش از ۴۰ کشور افزایش یافت.

از کره جنوبی خبر می‌رسد که روند ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی و طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۳۴ مورد جدید ثبت شده است.

به نوشته رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد با ثبت مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده شده به کووید۱۹ در این کشور به ۱۵۹۵ رسیده است.

همچنین سیزده نفر نیز در کره جنوبی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا نیز، بعد از مبتلا شدن اولین نظامی خود به کروناویروس در کره جنوبی، رزمایش مشترک نظامی با این کشور را به تعویق انداخت.

بر اساس آمارهای رسمی، مسئولان درمانی ایتالیا - به عنوان مرکز گسترش این ویروس در اروپا - می‌گویند تا کنون ۴۷۰ نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند که از آن میان حدود ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس «کووید۱۹»، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. 

این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر