۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۷۸
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از امضای تفاهم نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس - ابراهیم متولیان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: تفاهم نامه همکاری در خصوص شیوع ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن با وزارت بهداشت امضا می‌شود.

متولیان با بیان اینکه مقرر شد تا میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت در خصوص مقابله با ویروس کرونا در کشور نوعی تفاهم‌نامه همکاری امضا شود،افزود: این تفاهم نامه بندهای متعددی را شامل می‌شود، اما مهمترین آنها مبتنی بر سه محور اصلی است.

وی اعزام نیروهای درخواستی وزارت بهداشت به مناطق مورد نیاز از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور را نخستین موضوع مورد توافق دانست و گفت: تریاژ مردم در منازل از طریق سامانه‌های تازه تاسیسی نظیر سامانه تلفنی 4030 از جمله اقدامات بدون سابقه و مؤثری است که تا اندازه به احیای روحیه و اعتماد به نفس مردم در جامعه و خلوت شدن مراکز درمانی کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: هموطنان می‌توانند از طریق این سامانه سوالات و نگرانی‌های خود را در خصوص ویروس کرونا با کارشناسان وزارت بهداشت وسازمان بسیج پزشکی کشور در میان بگذارند و با آگاهی بیشتر به مقابله با کروناویروس و رعایت بهداشت فردی خود بپردازند.

متولیان سومین موضوع مورد توافق را آمادگی سپاه پاسداران و سازمان بسیج کشور به منظور در اختیار قراردادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خود برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس مطابق درخواست و نیاز وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: در صورت نیاز وزارت بهداشت سازمان بسیج جامعه پزشکی این آمادگی را دارد که در مناطق مورد نیاز کشور با برپایی بیمارستان های صحرایی به ویزیت رایگان مردم بپردازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر