۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۷۱۹۴
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به ثبت مورد مثبت کرونا در البرز گفت: در جلسات شورای تأمین و یا پدافتد غیرعامل استان البرز مجدداً بر تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه تاکید خواهیم کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا - دکتر سیدحسن اینانلو روز دوشنبه پنجم اسفند در حاشیه نشست با خبرنگاران در خصوص پیدا شدن مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان البرز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی البرز به نقاطی مانند تهران، قم و یا ارتباط با گیلان این انتظار می‌رفت  که در البرز نیز مواردی از ابتلا مشاهده شود.

به گزارش پایداری ملی، وی گفت: حال در جلسات شورای تأمین و یا پدافتد غیرعامل استان البرز مجدداً بر تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزشگاه تاکید خواهیم کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توضیح داد: علاوه بر ضرورت تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس بر عدم برگزاری هر گونه تجمعات از جمله کنگره‌ها، سینماها، همایش‌ها، کنسرت‌ها و ... تاکید داریم؛ چون هرنوع تجمعات می‌تواند موجب انتقال ویروس کرونا شود و با لغو تجمعات باید تماس افراد با یکدیگر را محدود کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در خانه بمانند و خودمراقبتی کنند تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا دور بمانند، گفت: رعایت بهداشت فردی در این مورد بسیار مهم است.

اینانلو تاکید کرد: ما تنها موارد مشکوکی را در بیمارستان‌ها بستری می‌کنیم‌ که علائمی مانند پایین آمدن غلظت خون، سطح اکسیژن و یا مشکلات ریوی و تنفسی دارند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البزز با بیان اینکه تب شدید و سرفه‌های خشک از علائم مهم در خصوص ابتلا به ویروس کرونا است، عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده علائمی مانند نشانه‌های  سرماخوردگی در خانه بمانند و مصرف مایعات گرم، استفاده از ماسک و تعویض به موقع آن را فراموش نکنند.

 وی تاکید کرد: موارد مثبتی که در خصوص ابتلا به ویروس کرونا در استان البرز مشاهده می‌شود در بخش ایزوله بیمارستان‌های استان قرنطینه می‌شوند، رفت و آمد به بخش‌هایی که بیماران کرونایی در آن بستری هستند ممنوع می‌شود و از طریق معاونت بهداشتی نیز خانواده‌های آنها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

اینانلو افزود: گرم شدن هوا به یقین تاثیر زیادی در کاهش ماندگاری ویروس کرونا در فضا دارد.

وی ادامه داد: قرار است در جلسه‌ای به ریاست دانشگاه علوم پزشگی با روسای بیمارستان‌های البرز و جمعی دیگر از کادر درمانی در خصوص مواردی از جمله اینکه یک مرکز درمانی خاص در استان را برای مبتلایان منظور کنیم یا خیر تصمیم‌گیری شود اما تا آن زمان هر بیمارستان استان در بخش ایزوله خود نگهداری از مبتلایان احتمالی را خواهد داشت.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: در بحث نماز،  استفاده از سجاده و مهر شخصی برای کاهش انتقال ویروس کرونا موثر است.

وی تاکید کرد: موبایل‌های شخصی، عینک، کیف و هر آنچه مردم‌ با خود حمل می کنند باید چندین مرتبه در روز با الکل ضدعفونی شود، هر کسی در جیب خود یک محلول ضدعفونی کننده همراه داشته باشد.

اینانلو گفت: خطر ابتلا به ویروس در کمین همه به ویژه کادر درمان است که با مبتلایان ارتباط بیشتری دارند.

وی با اشاره به بیشترین علت شیوع این بیماری بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری از طریق تماس با سطوح و ... زیاد است .

وی گفت: اگر مردم به  توصیه‌های بهداشتی و درمان توجه کنند بیماری کرونا در کشور به مرحله ثابتی خواهد رسید و دیگر رشد فزاینده‌ای نخواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر