۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۰۷
در مراسمی با حضور وزیر دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران، طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی،هوایی و دریایی را در شرایط تحریم ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

وی اظهار داشت: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

وزیر دفاع افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدید های حاصل از تحریم ها رابه فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی،فن آوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نصیب کشور نمایند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، ۱۵ سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودرو سازان بود طی ۲سال اخیر با صرفه جویی بیش از ۶۰ میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

وی افزود: با تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودرو سازان و با توجه به سیاست های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک های شایان توجه ای را ارائه کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر