۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۶۴۶۲
جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده حاکی از ابتلای حدود دو هزار نفر در چین به ویروس مرگبار کرونا حکایت دارد و 56 تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶ تن افزایش یافت و طبق گفته مقام‌های محلی تعداد افراد مبتلا به این ویروس در سراسر این کشور شرق آسیا به حدود دو هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایداری ملی صبح امروز (یکشنبه) اولین قربانی مبتلا به ویروس کرونا در شهر «شانگهای» و یک مورد دیگر در استان «هنان» گزارش شد، ۱۳ تن نیز در استان «هوبی»، مرکز شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. منابع محلی همچنین گزارش کرده اند که حال ۱۳۰ نفر از مبتلایان به این ویروس وخیم و بحرانی است.

از طرف دیگر، ابتلای صدها نفر دیگر به این ویروس کشنده در سراسر چین مورد تأیید قرار گرفته است و هفت هزار نفر نیز به دلیل «تماس‌های نزدیک» و خطرناک با مبتلایان، تحت آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، شمار افرادی که با این ویروس مبارزه کردند و از بیمارستان مرخص شدند، به 85 نفر افزایش یافته است.

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین در واکنش به این رخداد گفت چین با «اوضاع خطرناکی» روبرو است زیرا ویروس کرونا «به سرعت در حال گسترش است.»

وی با اینحال ادامه داد که با توجه به تلاش‌های فشرده مسئولان چینی برای جلوگیری از شیوع این ویروس، «چین قطعاٌ در این نبرد پیروز خواهد شد».

حدود ۴۵۰ پزشک نظامی چین که بسیاری از آنها تجربه مبارزه با سارس و ایبولا را دارند، در منطقه مستقر شده‌اند تا به کارکنان پزشکی که به صورت شبانه‌روز بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا کار می‌کنند، کمک‌رسانی کنند.

رسانه‌های محلی همچنین گزارش کرده‌اند که مقام‌های محلی به سرعت در حال ساخت مرکزی با یکهزار تخت برای درمان و رسیدگی به مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

از طرف دیگر، مقام‌های چینی محدودیت‌های شدید رفت و آمد و سفر به مراکز شیوع این بیماری در «ووهان» و حدود ۲۰ شهر در استان هوبی به وجود آورده‌اند و حدود ۵۰ میلیون نفر در این مناطق در این برهه از زمان که فصل تعطیلات است، در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مراسمات عمومی لغو شده است و محدودیت‌هایی از امروز در مسیرهای اتوبوس‌های بین‌شهرری اعمال می‌شود.کارکنان بخش پزشکی چین موظف هستند تا دمای بدن مسافران را برای بررسی هرگونه علائم تب مورد بررسی قرار دهند.

نمایان‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب است که بعد از آن با سرفه‌های خشک همراه می‌شود و پس از آن به تنگی نفس منجر می‌شود.

طبق این گزارش، این ویروس ظاهراً اولین بار در بازار مواد غذایی و حیوانات در شهر «ووهان» از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است و از آن زمان از انسان به انسان در حال انتقال است.

شیوع این ویروس تنها به چین محدود نمی‌شود و تاکنون دستکم در ۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه،‌کره جنوبی، ژاپن، نپال، ویتنام و سنگاپور کشف شده است. روز گذشته (شنبه) گزارش‌هایی از ابتلای افراد به این ویروس در تایلند، استرالیا و مالزی و کانادا گزارش شد. کانادا اعلام کرد که ابتلای یک نفر به این ویروس در تورنتو تأیید شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر