۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۶۴۰۹
رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: عاملان انتشار آگهی‌های غیراخلاقی در وبسایت دیوار با اقدامات تخصصی پلیسی در شهر سمنان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس- حسین صادقی اظهار داشت: پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و اینکه ارتکاب این جرم به صورت نوظهور به وقوع پیوسته بود، مراتب را به قید فوریت پیگیری کرد و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، پرونده اولیه را تشکیل داد و عاملان را شناسایی کرد.

وی در ادامه داد: براساس بررسی‌ها آگهی‌ها به صورت جداگانه و مجزا در وبسایت دیوار سمنان منتشر شده بود که پس از اقدامات تخصصی و اطلاعاتی شماره تلفن‌های اشخاص آگهی دهنده شناسایی شد.

وی بیان کرد: گروهی از کارآگاهان پلیس فتا پس از شناسایی متهمان، با اخذ دستور قضایی به محل مربوطه اعزام و متهمان را دستگیر کردند و به همراه ادله‌های جرم به پلیس فتا دلالت شدند.

رییس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری در ابتدا قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی با هدف سرگرمی و کنجکاوی اعتراف کردند.

صادقی اظهار داشت: در ادامه بازجویی‌ها و بررسی فنی ادله دیجیتال توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان تعداد ۹ عدد آگهی با عنوان های مختلف در وبسایت دیوار سمنان به ثبت رسانده‌ بودند.

وی توصیه کرد: کاربران با بهره‌گیری از محتوای تولیدی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقا دهند و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: تیم رصد و پایش پلیس فتا اشراف کاملی بر فضای مجازی داشته و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری کاربران و آسودگی خاطر آن‌ها به کار خواهد بست.

وی یادآور شد: بخشی از آگهی‌هایی که در این گونه سایت‌ها درج می‌شود از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه انتشار می‌یابد، لذا کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند و قبل از هرگونه اقدامی به عواقب آن آگاه باشند.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وبسایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر