۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۶۳۳۹
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به ورود یکی از دو دستگاه خریداری شده برای تشخیص علت انتشار بوی نامطبوع از ورود دستگاه دوم تا هفته آینده خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درخصوص سرانجام خرید دو دستگاه تشخیص بو و گازهار منتشر شده گفت: همانطور که وعده داده شده بود دو عدد از این دستگاه‌ها توسط سازمان مدیریت بحران خریدار شد.

وی افزود: این دستگاه ها در نیمه اول دی ماه خریدار شد و نهایتا پس از انجام اقدامات لازم یکی از این دستگاه‌ها انتهای هفته گذشته وارد تهران شد.

کرمی محمدی گفت: این در حالی است که دستگاه دوم نیز تا پایان این هفته و نهایتا اول هفته آینده وارد کشور شده و به سازمان مدیریت بحران شهر تهران تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: با نصب این دو دستگاه می‌توان تا بخش قابل توجهی از علت انتشار بوی نامطبوع و گازها را در سطح شهر تهران تشخیص داد.

نمی توان هنوز علت قطعی را اعلام کرد

این در حالی است که روز گذشته زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات این روزهای شهر تهران موضوع بوی نامطبوع است و باید ابتدا منبع آلودگی شناسایی شود و سپس به رفع آن اقدام شود.

وی افزود: این بو یک بار سال گذشته منتشر شد اما در سال جاری چندین بار شاهد انتشار آن بودیم. بو زمانی منتشر می شود که ما با وارونگی هوا و رطوبت مواجه هستیم.

نوری گفت: ملاک ما برای انتشار بو پیام هایی است که مردم به سامانه ۱۳۷ وارد می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افرود: مطالعاتی در این حوزه انجام گرفت و بیش از بیست سناریو در این خصوص بررسی شد برای مثال وجود گاوداری های متعدد یا وجود کارخانجات تولید کننده سولفور و حتی استفاده از مازوت.

وی تصریح کرد: البته در این میان یکی از عوامل انتشار بو ارادکوه شناخته می شد در حالی که این مجتمع از سالهای قبل فعالیت خود را آغاز کرده در حالی که تنها دو سال است که این بو متساعد می شود.

نوری ادامه داد: تلاش شد تا شهرداری تهران موظف به خرید دستگاه های سنجش بو شود تا علت انتشار بو مشخص شده و سپس نسبت به رفع آن اقدام شود و امروز نمی توان نظر قطعی داده و علت تامه را اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر