۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۱۹
شیوع یک ویروس مسری مرموز در چینمقامات کشور چین تایید کردند که کروناویروس جدیدی که به تازگی در برخی شهرهای این کشور شایع شده است مسری است و از فرد به فرد منتقل می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا -ژونگ نانشان متخصص بیماری‌های تنفسی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ملی چین که در مورد شیوع کروناویروس ناشناخته در این کشور تحقیق می‌کند، تأیید کرد که دو مورد از ابتلا به این بیماری در استان گوانگدونگ چین در اثر انتقال فرد به فرد ایجاد شده و کادر پزشکی نیز آلوده شده‌اند.

این ویروس که به ذات‌الریه شباهت دارد و مرگبار است ماه گذشته برای اولین بار در شهر ووهان چین کشف شد و تاکنون ۲۱۷ نفر در این کشور به آن مبتلا شده‌اند.

مقامات چین روز سه‌شنبه مرگ یک مرد ۸۹ ساله ساکن ووهان را در اثر ابتلا به این ویروس تایید کردند که تعداد تلفات را به چهار نفر می‌رساند.

مواردی از ابتلا به این بیماری در پکن، شانگهای و استان گوانگدونگ در جنوب چین تأیید شده است. این که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در چین به مناسب تعطیلات سال نو به سفرهای داخلی و خارجی روی آورند، به نگرانی‌ها درباره شیوع این بیماری در شهر و کشورهای دیگر دامن زده است.

تاکنون پانزده نفر از کادر پزشکی در ووهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که وضع یک نفر از آن‌ها وخیم است.

این ویروس مرموز که از همان خانواده کروناویروس مرگبار سارس است باعث بروز نوعی از ذات‌الریه در بیمار می‌شود. علائم این بیماری شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن و کره جنوبی نیز گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در نشستی فوری دامنه و خطر شیوع این بیماری را در سطح بین‌الملل بررسی خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر