۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۲۹
فعالیت مدارس روستاهای سیل زده شهرستان جاسک که دچار آبگرفتگی و سیلاب شده بودند، با تلاش پرسنل نیروی دریایی سپاه پس از یک هفته به تعطیلی از سر گرفته شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، در پی جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان هرمزگان در محدوده شهرستان جاسک، یگان‌های مختلف نیروی دریایی سپاه با حضور در منطقه نسبت به امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، خصوصا در روستاهای شهرستان جاسک اقدام کردند.

همچنین مدارس منطقه سیل زده سدیج نیز که دچار آبگرفتگی و سیلاب شده بودند، توسط نیروی دریایی سپاه پاکسازی شد و پس از یک هفته تعطیلی، از روز جاری فعالیت‌های این مدارس از سر گرفته شد.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، با اشاره به اقدامات این نیرو در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: برای امدادرسانی هوایی در موضوع سیل 3 فروند بالگرد را در نظر گرفته‌ایم که از این تعداد ۲ فروند در محدوده شهرستان جاسک و یک فروند هم در شهرستان چابهار حضور دارند.

دریادار تنگسیری ادامه داد: آشپزخانه و نانوایی سیار نیز در منطقه مستقر شده اند که روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم را برای مردم مناطق سیل‌زده طبخ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در اثر جاری شدن سیل راه‌های روستایی دچار تخریب شده‌اند، افزود: ترمیم راه‌های مواصلاتی روستاهای شهرستان جاسک توسط ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات مهندسی نیروی دریایی سپاه در حال انجام است و تا کنون راه ارتباطی چندین روستای این شهرستان برقرار شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خدمات رسانی بهداشتی و درمانی و انتقال بیماران توسط بالگردهای این نیرو از دیگر اقدامات انجام شده در روزهای اخیر است، تاکید کرد: از آغاز سیل و تخریب راه‌های روستایی، تاکنون ۱۱ مادر باردار توسط امداد هوایی نیروی دریایی سپاه از روستاهای جاسک به مراکز درمانی این شهرستان منتقل شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر