۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۶۲۰۱
سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادعای روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل در امور یمن مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به یمن را خلاف واقع خواند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدوارنش علیه یمن را با سخنان نماینده سازمان ملل در امور یمن در تضاد خواند و گفت: «دشمن با یورش‌های زمینی روزانه و تلاش‌هایش برای نفوذ در خاک یمن به تشدید درگیری‌ها دامن می‌زند».

وی با اشاره به ادامه حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی در روز پنجشنبه گفت: «شهر کتاف استان صعده در روز پنجشنبه سه بار بمباران شد».

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن طی ارائه گزارشی در برابر شورای امنیت از کاهش شدت عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن و کم شدن 80 درصدی حملات هوایی ائتلاف سعودی در ماه نوامبر گفت و افزود: «نُه روز نخست ماه ژانویه هم یمن شاهد حملات هوایی نبود».

«مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه از احتمال وقوع صلح در یمن در سال جاری میلادی خبر داده است. 

گریفیتس با بیان اینکه عملیات‌های نظامی در یمن به نحو قابل توجهی کاهش یافته‌اند گفت: «احتمال می‌رود صلح در سال جاری محقق شود».

نماینده سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن تأکید کرد و مدعی شد «توافق ریاض» نقش مهمی در بهبود وضعیت امنیتی در یمن داشته است. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر