۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۲۵
مدیرکل پدافند غیر عامل کردستان با اشاره به اینکه تاکنون وجود قرص در سه مورد کیک‌های خوراکی در این استان مشاهده و گزارش شده است، گفت: اعضای کمیسیون بیوتروریسم و کارگروه زیستی پدافند غیرعامل این استان این کیک‌های حاوی قرص را بررسی و سپس نتایج را به اطلاع مردم می‌رسانند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمد محمدرضایی روز یکشنبه با اشاره به اینکه کشف این قرص‌ها از ۱۰ روز گذشته در فضای جازی اطلاع رسانی شده است،  اظهار داشت: در این استان سه مورد گزارش داشتیم که در یکی از شهرستان‌ها اعلام و در ۲ شهرستان دیگر خبر آن منتشر شد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، مشخص گردید این قرص‌ها از نوع عمومی است و هیچ خطری برای سلامت مصرف کننده ندارد ولی توصیه می‌شود والدین تمامی خریدهای خود را از مراکز تهیه و عرضه مجاز و شناسنامه‌دار تهیه و از خرید هرگونه مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنند.

محمدرضایی با بیان اینکه هم اکنون اعضای قرارگاه زیستی و کمسیون بیوتروریسم به منظور بررسی بیشتر جوانب کشف کیک‌های حاوی قرص وارد کار شده‌اند، افزود: این اقدام کار دشمنان نظام اسلامی بوده که نیتی جز تشویش اذهان عمومی ندارند.

وی یادآور شد: همچنین در جلسات برگزار شده کمیسیون بیوتروریسم و قرارگاه زیستی مقرر شد تمام واحدهای تولید و عرضه با همکاری اعضا به صورت مستمر بازرسی و پایش شوند و علاوه بر جمع آوری موارد مشکوک از واحدهای صنفی، مراجع امنیتی و انتظامی را جهت بررسی بیشتر موضوع در جریان بگذارند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در خصوص مشاهده قرص در کیک‌های عرضه شده در برخی فروشگاه‌های مواد غذایی این استان اطلاعیه ایی صادر کرد که در آن از مردم خواسته شده بود از خرید مواد غذایی با بسته‌بندی مخدوش خودداری کنند.

نتایج اولیه بازرسی و بررسی‌های انجام شده، امکان انجام یک اقدام خرابکارانه سازمان یافته در جهت ایجاد بدبینی و نگرانی عمومی در سطح جامعه نسبت به برخی برندهای خاص و نیز سازمان‌ها و ادارات مرتبط را نشان می‌دهد.

علوم پزشکی توصیه کرده در زمان خرید از فروشگاه‌های معتبر، به سالم بودن محصولات و محتویات آن دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا همکاران ما در اولین فرصت، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، تاکنون هیچ سندی که تأیید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌ باشد وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از خروج محصول از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر