۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۵۵۰۶۶
اسناد منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از راست‌گرایان آلمانی در پادگانی متروکه در حال آموزش نظامی غیرقانونی به شهروندان هستند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه‌ای از نظامیان کارکشته آلمانی راست‌گرا به‌طور مخفیانه به شهروندان تعلیمات نظامی ارائه می‌دهند.

روزنامه «گاردین» روز شنبه نوشت، تصاویر ضبط‌شده از یک پادگان متروکه در جنوب شهر «ماسباخ» آلمان افرادی مسلح را نشان می‌دهد که به طور منظم در حال حرکت در محوطه‌ای خاکی هستند.

بر اساس مصاحبه شبکه تلویزیونی آلمانی «اِی‌آر‌دی» با شماری از کارشناسان، مشخص شد این تصاویر مربوط به «تعلیم نظامی» غیرقانونی است.

این آموزش مخفیانه توسط شبکه خصوصی «یونیتار» انجام شده است که از سربازان و کارکنان امنیتی بازنشسته حمایت می‌کند. «آندره اشمیت» مؤسس این گروه کانالی به نام «پریپر» در شبکه اجتماعی «تلگرام» ایجاد کرده که هدف آن ایجاد زیرساخت‌هایی موازی درصورت فروپاشی نظام اجتماعی در آلمان است.

این گروه در سال ۲۰۱۵ که سیاست مهاجرتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به محل منازعه در این کشور تبدیل شده بود، شبکه‌های خود را گسترش داده است. اعضای این گروه درباره خطر وقوع حملات تروریستی و نحوه مقابله با آن از طریق تأمین سلاح و مهمات و مواد غذایی بحث‌های متعددی داشته‌اند.

اشمیت که عضو سابق فرماندهی نیروهای ویژه آلمان بوده است در چت‌های این گروه با نام «هانیبال» (آدم‌خوار) ظاهر می‌شود. او می‌گوید تمرینات انجام شده در ماسباخ جنبه تمرینات درمانی داشته و شرکت‌کنندگان آن مسلح به تفنگ بادی بوده‌اند.

اما در پیامی صوتی که به اشمیت منتسب است و گاردین آن را شنیده است گفته می‌شود: «هدف تمرینات، تعلیم دادن پیاده‌نظامی خوب است که می‌تواند در هرکجای آلمان یا هر جای دیگری به سادگی استقرار یابد».

اشمیت در پاسخ به سوالی درباره علت وجود نیاز به چنین پیاده‌نظامی گفت: «[علت آن] پشتیبانی از واحد پزشکی در بستر مأموریت‌های حقوق بشری سازمان ملل است».

در ماه‌های اخیر، تحقیقات متعددی درباره این گروه انجام شده است تا تصویر کامل‌تری از آن به‌دست آید. ماه گذشته یکی از اعضای این گروه به سرقت و انبار کردن غیرقانونی سلاح متهم شد.
 
آژانس امنیت داخلی آلمان با نام «بی‌اف‌وی» طی گزارشی اعلام کرده با این‌که تعداد افراد راست‌گرای افراطی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تغییر چندانی نداشته، اقدامات خشونت‌گرایانه آن‌ها از ۲۸ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۴۸ مورد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

در حال حاضر به دنبال افزایش اسلام‌هراسی و ترویج عقاید حزب نازی‌ها در شهر«درسدن» که جنبش ضداسلامی و بیگانه‌هراس «پگیدا» را ایجاد کرده، مقامات شهر اعلام «وضعیت اضطراری نازی‌» کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

«آنگلا مرکل»صدر اعظم آلمان نیز هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد.

دادستان عمومی آلمان در حال انجام تحقیقاتی درباره یک پلیس و وکیل آلمانی است که قصد داشتند نمایندگان چپ‌گرایان را به قتل برسانند.

اما یکی از مهم‌ترین حوادث در این رابطه، قتل «والتر لوبکه» فرماندار شهر «کاسل» و از سیاست‌مداران حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بود. او در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

پس از مرگ او طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر