۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۴۷۷۹
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان گفت: آموزش و فرهنگ سازی می تواند به عنوان زیر ساختی مهم در راستای عمل به وظایف پدافند غیرعامل کمک کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد محمد رضایی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان در جلسه کمیته پدآفند غیرعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت مقوله پدآفند غیرعامل به عنوان یک نیاز اساسی کشور گفت: علاوه بر تاکتیک، آموزش های مهارتی جزء اجتناب ناپذیر پدآفند غیر عامل است .

محمد رضایی بیان داشت: موضوع پدافند غیرعامل در جهان هستی از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است که انسانهای اولیه برای در امان ماندن از خطر تهاجم حیوانات و تهدیدات پیرامونی خود به غارها و بالای درختان و دیگر مامن های طبیعی پناه میبرند، با متمدن شدن تدریجی جوامع بشری و شکل گیری زندگی شهری، احساس نیاز به امنیت بیشتر گردید و جوامع شهری برای ایجاد امنیت و حفاظت شهر از تهاجم دشمنان، اقدام به ساخت و احداث دژها، قلعه، حصار، خندق، دیوارها و موانع دفاعی در پیرامون شهرها نمودند. در این راستا در طول تاریخ بشری، تسلیحات تهاجمی و به تبع آن اقدامات دفاعی نیز شاهد تغییر و تحول چشمگیری بوده و این پیشرفت و فناوری کماکان ادامه یافته و فرآیند و روندی اجتناب ناپذیر به خود گرفته است.

مدیرکل پدآفند غیرعامل استانداری کردستان تهدیدات ذیربط پدافند غیرعامل را شامل تهدیدات نظامی و تهدیدات سایبری ، زیستی (انسان،دام،کشاورزی،مواد غذایی و دارویی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی)، پرتوی، شیمیایی و اقتصادی دانست و افزود : سیاستگذاری، هدایت و برنامه ریزی مقابله با تهدیدات یاد شده در قرارگاه های (پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتوی، پدافند شیمیایی، پدافند اقتصادی و پدافند مردمی) تشکیلاتی سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام می پذیرد که قرارگاههای یاد شده در سطوح استانی هم تشکیل شده و در حال فعالیت می باشند.

وی سازماندهی، طرح ریزی، هدایت و راهبری، عملیات پدافندی، مقابله با تهدیدات نوین دشمن ، هدایت و راهبری مقابله با تهدیدات نوین(سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، اقتصادی) با تشکیل و سازماندهی قرارگاه های پدافند غیرعامل در موضوعات مرتبط با تهدید ، هدایت و راهبری و مدیریت وکنترل سامانه های مرتبط با پدافند غیرعامل کشور در برابر تعدیدات نوین ، ارتقاء آمادگی دستگاه های اجرایی برای تداوم چرخه تولید و خدمات در مقابله با انواع تهدیدات ، بکارگیری ظرفیت ها و منابع کشور در حوزه های مختلف برای انجام تمهیدات لازم پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی و آماده سازی دستگاه های اجرایی و استان های کشور برای کمک و اداره و هدایت مردم در شرایط بحرانی را از جمله وظایف عملیاتی سازمان پدآفند غیرعامل کشور برشمرد و گفت : آموزش و فرهنگ سازی می تواند به عنوان زیر ساختی مهم در راستای عمل به وظایف این شورا مد نظر قرار گیرد.


در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز با اشاره به تشکیل کمیته پدآفند غیرعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از تشکیل 6 زیر مجموعه این کمیته که شامل کمیته مالی، حمل و نقل، امنیت و فضای تبادل اطلاعات، عمران ، انرژی و مخابرات و رسانه و تبلیغات جمعی خبر داد و گفت : دبیران این کمیته ها با تدوین برنامه ها لازم که به تائید اعضاء رسیده است در حال پیگیری وظایف و تکالیف قانونی خود هستند.

احمدی استقرار اتاق سرور استاندارد ، استفاده از نرم افزار های تجمیعی ، تلاش در راستای ارتقاء سطح امنیت شبکه های کامپیوتری مورد استفاده در این اداره کل ، استقرار مولد تولید برق و پنل های خورشیدی و برگزاری دوره های آموزشی متناسب با مقوله پدآفند غیر عامل را از جمله فعالیت های این اداره کل در این حوزه برشمرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اظهار داشت: با پیشرفت سریع علم و تکنولوژی در جهان روند تهدیدات خارجی دچار پیچیدگی های مختلفی می‌گردد که آموزش های مهارتی می تواند با ارتقاء سطح مهارت افراد روند مقابله با این تهدیدات را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

در پایان از سامانه پشتیبانی فناوری اطلاعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با حضور مدیرکل پدآفند غیر عامل استانداری کردستان رونمایی شد و رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر